i barnens värld

Jag är så stolt över mig själv nu faktiskt, för jag klarade nämligen det där förbaskade matteprovet idag som har hängt över mitt huvud längen nu som ett stort fult moln, men nu äntligen klarade jag det och fatta vad de känns bra att vara över de där kapitelet som jag haft så svårt för. Känns underbart, den bästa julklappen av alla :-) Har nu börjat på ett nytt kapitel och jag har kommit underfund med de att jag kan även detta. Vad har hänt? Har min hjärna fått matteceller? Hahah. Nu känns de att jag kommer klara detta till juni, så då blir de att söka skola 15 april, tur man kan skicka in betygen i juni. Så nu är det bara att hålla tummarna att jag kommer in på skolan.

Pappa och Johannes hämtade mig vid bussen sen, och det är så roligt att lyssna på Johannes och hans fantasi. Pappa sa att vi skulle åka och kolla på tomtens stuga (en liten röd gullig stuga som ligger i skogen alldeles i närheten av pappa) och Johannes vart alldeles till sig. Han började prata om att han och hans vän minnsan åkt vattenskoter med tomten, och så sa han:
-Tomtenisserna är i skogen nu och hjälper tomten att hämta ved till stugan och så pratar dom även med djuren. Vet du vad farfar och Mia?Jag har också pratat med djur, en älg som kunde spela fotboll. Han var jätteliten med stora horn. Är de inte för sött? Vilken fantasi dom har dessa 4åringar. Så gulligt. Man kan inte annat än att le.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0