Minisemestern över, hemma igen.


Ja de var en minisemester de. Härligt att vara borta nåra dagar, var faktiskt meningen att vi skulle vara borta tills imorrn men planerna vart ändrade. Vi tog vårt pick och pack och for hem redan idag, ska nämligen till S-hamn i kväll och lyssna på uppträdande och sitta i gräset med en god picknick. Hoppas att vädret är med oss, just nu är de solsken och värme ute. Håller tummarna att väderguden är med oss ikväll. Vill inte sitta under ett paraply och frysa och hacka tänder och äta min fina, lyxiga picknick. Då kommer surläppen fram kan jag tala om.

Dessa dagar har jag hunnit med följande
1)
Promenerat varje dag, vilket gör mej väldigt stolt att jag promenerat direkt på morgonen efter frukost.
Annars brukar de alltid bli så att jag säger till mej själv
-Äsch jag går senare idag.
Men om man går iväg direkt på morgonen så har man de gjort sen. Och så härligt de är då man kommit iväg, gick långpromenixer, Freja fick springa fritt och fåglarna spelade. Mmm fridfullt. Ja. Hittade även lite smultron som vi mumsade på.

2) Storstädat stugan, nu är den så fin så. Man kan spegla sig i golvet, så mycke glänser de..hahah! Putsade även alla fönster, och som tack för de fick man nos avtryck på ett utav dom, en sekund efter de var alldeles nyputsat. Och jag behöver ju inte nämna nåra namn, vem de var som lämnade dessa spår. Ni förstår nog vem som är tjuven i de hela. :-)

3) Fiskade, pappa fick 3 st aborrar på metspö, jag kastade med mitt kastspö och de enda jag fick var sjögräs. Men jag är faktiskt duktig att kasta *stolt* Och Freja fick fnatt och hoppade i sjön från båten, jag vände mig om och såg min älskade bäbis hoppa i sjön med huvudet före och försvann, jag skrek rätt ut, så att pappa flög upp, kastade metspö och mask åt sidan och sprang fram till båtkanten och drog upp bäbisen min. Men hon försvann bara en kort stund, sen kom hon upp till vattenytan och simmade så bra. Men både jag och pappa vart livrädda. Bara skakade sen och mitt kast efter detta slutade med att kroken satt i pappas mössa.

4) Har även ätit gott, druckit vitt vin, slappat i en solstol och läst ut en bok.

De var min lilla minisemester de.
Nu ska jag måla naglarna och smutta på en hallonsmoothie.

Tjing!

image97


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0