Operationen

image69


Operationen
i torsdags på karolinska i Huddinge gick bra, tog 5 timmar. Men smärtsam och jobbigt. Hade ett ovanligt fel i hjärtat, men dom åtgärdade felet.
Var så himla pigg efter och kände inget av mina tidigare besvär av hjärtklappningarna, men i lördags fick jag åka in på akuten på natten, hjärtklappning igen (suck) vet att bara 95 % blir botade av operationen så jag vet att felet kan komma tillbaks men trodde inte att de skulle komma tillbaks så snabbt.
Åkte till akuten vid tolvtiden på natten, väldigt hög puls, mådde illa och yr.
Tog ekg, och så fick jag 2 st olika medeciner insprutade i en kanyl i armen innan hjärtklappningen avtog och pulsen var nere på normalt igen, så efter 3 timmar på akuten med hjärtrusning hela tiden fick jag åka hem. Var hemma 3:20. Somnade direkt.
Ringde och pratade med dom i Huddinge igår och förklara allt som hänt och dom skulle kolla på ekg resultatet då de kom från akuten i Bollnäs till dom, och så satte dom även upp mej på en ny operationstid som blir i höst.
Ska även träffa min läkare på mitt hjärta nästa helg, få se vad han säger.
Så nu går man runt och har extraslag och små rusningar. Medecinen hjälper lite.

Var så glad att operationen var gjord och lyckad, och så vart de såhär. Bita i de sura äpplet.
Är sjukskriven denna vecka, ska bara koppla av och ta de lungt.

Åker till stugan på fredag för midsommar firande med familjen, blir grilla, lekar, skratt och mys.

Nu ska jag ta och duscha och sen kolla på filmen happy feet :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0