Tropisk värme

image59



Vilket väder!

Njuter. Dagen har jag tillbringat hos pappa med resterande av familjen, vi har suttit ute och fikat och njutit av solen och den underbara värmen. Vart en bra dag.
Men mycke tankar kring mamma, vilket de är varje dag.
De finns ett fel med denna tryckande värme och de är att de blir så varmt man ska sova, de är obehagligt. Får sova med fönstren öppen,annars går de inte att sova.

Jenny och Terry har oxå vart och hälsat på oss idag på eftermiddagen, hon hjälpte mej med att ladda ner ett program på datan. Och så var de ju meningen att Terry och Freja skulle busa, men min lilla fjolla var inte alls på lekhumör, hon satt mest vid mina fötter och hängde med öronen och huvudet och tyckte att Terry var allmänt dryg :-) han ville ju så hemskt gärna busa, försökte på alla sätt men Freja ville inte, var så "mammig" hahah! Och så morrade hon åt han om han vart för närgången. Hon har ju nyss löpt så hon har ju blivit stora damen nu, så hon är ju mer intressant för Terry. Hehehe.
Kvällen har varit lugn, lagade pastasås med räkor och vitlök och till den vart de en kall tjeckisk öl. Mmmm så gott de var. Sen har jag bara suttit och slappa. Känner nu att jag börjar bli trötter så de är väl bara att krypa ner i säng.

Ja just ja, mina glasögon har paja igen, lämnade ju in dom på lagning igår och fick hämta dom efter jobbet och när dom skulle laga dom så var dom tvungen att ta ett utav glasen. Och tydligen hade dom limmat fast de för dåligt sen för när jag och Freja var ut och gick igårkväll, ja då ramlade glaset bort. Så nu går jag med tejpade glasögon eftersom optikern har kommit på nått så dumt att dom ska ha stängt på lördagar då de är sommar. Idiotiskt. De kan ju bli kris, som nu :-)
Så jag får gå med mina tejpade glasögon tills på måndag. Hahaha.. roligt.. NOT!

Börjar även att bli nervös inför operationen på torsdag. Hua! Men de kommer gå bra.

Natti Natti...

Härliga sommar!!

         


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0