Mår bättre

Nu är det 4 dagar sen man gjorde hjärtoperationen och jag mår bättre, är inte lika trött nu, men väldigt öm i ljumsken än, känner mig som en gammal tant då jag går :-) och blå. Ser otäckt ut, haha! Så de är bara att hoppas och hålla tummarna på att detta ska gå vägen, att felet inte kommer tillbaks. Har de inte gjort de inom 6 månader är jag frisk. Så håll tummarna. Läkarna där på hjärtavd är mina hjältar, dom har hjälpt mig med detta eländiga och jobbiga fel jag haft i flera år nu. Så stort tack till dom, ni är guldvärda.

Gårdagen började med en sovmorgon, vakna vid 9:20 (ja de e sovmorgon för mig eftersom jag annars alltid är vaken mellan 6-8:30) åt frukost och sen kom pappa och hämtade mej, Freja och tvättkorgen. Jag får inte bära tungt förräns på måndag, så då fick pappa bli min bärhjälp. Var där hela dagen och tvättade och låg i soffan och läste, sov och kollade på tv. Åt fetaost biffar, sås, potatismos och sallad till kvällsmat. Åkte hemåt vid 20 tiden. Bytte om till pjyamas och la mig i soffan och myste me Freja och kollade på film. Somna vid 23:30.

Idag var de oxå sovmorgon på schemat, klev upp 9:30, skönt att få sova ut. Har varit så trött efter operationen och man sover ju inte presic så bra på sjukhus. Åt frukost och tog en promenad till pappa. Tog reda på tvätten, lämna Freja hos pappas vovvar så hon fick leka lite, och jag traskade hemåt igen i min snigeltakt. Gör ju så förbaskat ont i ljumsken så man går som en sengångare.
Väl hemma städa jag och duscha. La mig i soffan och kollade på avsnitten av sjukhuset jag missat då jag var i Stockholm. Sen kom Freja hem vid 15:30 tiden. Och nu har jag nyss ätit mat, lax i ugn, potatis och sallad. Ska slå mig ner i soffan snart och kolla på tv, sen film kl 21:30 på femman, bara ta de lungt, doktorns order.

Ja just ja, har beställt kläder från HM till julafton eller nyår, få se när har de. Dessa är de:
     
Ja pjyamasen ska jag inte ha på jul eller nyår ialf :-) eller kanske man ska gå ut i pjyamas på nyår, undra vad folk skulle säga?! Haha.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0