hösten kommer med förkylning

Jag älskar hösten och allt som hör den till. De blir fina färger på löven, frisk luft, klä sig i varma tjocka tröjor, gå långa promenader i de fina höstvädret, tända en massa ljus och mysa i soffan med varm chokald med en bra bok eller en bra film, men de finns faktiskt ett minus med hösten och de är den där förbannade förkylningen som alltid ska dyka upp. Slår aldrig fel, jag blir alltid dunder förkyld på hösten. Däckad. Och nu börjar de klia och värka i halsen, känns som om man skulle blivit överkörd av en ångvält, musklerna värker, man fryser och svettas vart annat, och man är tröttare än tröttast. Så nu vet jag vad man har att vänta, en förkylning. Suck. Känner mej så hängig nu, ska ta febern sen och en alvedon, värma te och krypa ner i soffan under filten och titta på film.
Nä nog om mina krämpor nu :-)

Har tillbringat fredags eftermiddagen med att städa och lagat mat, sen gick jag över till brorsan och fick lite instruktioner, ska nämligen vakta deras hus i 3 veckor. Dom ska åka till Thaliand på söndag i 3 (!) veckor, fatta om jag är avis?! JAAAA. Ja åk ni bara och lämna mig här. Vill oxå åka dit. Ska ialf vattna blommor och ta in posten och ev skruva på elpatron om de blir allt för kallt. Drack ett glas vin och pratade lite, fick se bilder på hotellet dom ska bo på och vilket ställe. Jättefint. Men Freddan förtjänar en 3veckors semester, har jobbat som en tok. Så nu ska han bara slappa och rå om sig själv och familjen. De förtjänar han.

Nä nu skriker min kropp efter en avledon. *host host*



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0