Ljuvliga morgon

Vaknade vid 7 imorse. Kände mig utvilad och pigg, så jag beslöt mig för att stiga upp och möta denna underbara morgon (vet inte varför allt kändes så bra) Ute var det ca 10 grader varmt och molnigt, och asfalten avslöjade att det regnat lite. Tog och klädde på mig och ropade på en trött Freja som tillsist kom ut i hallen, men hon vart genast mycke piggare då hon insåg att vi skulle ut och gå. Luften var sådär frisk och härlig som den är på morgonen då det regnat, det var riktigt uppfriskande. Man vart ännu piggare. Freja fick springa fritt under hela promenaden, strosade runt och nosade på allt intressant som hennes lilla nos hittade. Fåglarna kvittrade och det började bli varmare ute. Underbart!

När vi kom hem gjorde jag iordning frukost åt Freja och åt mig själv, läste även gårdagens aftonbladet. Har även varit på ica och handlat, de var ju lite tomt i kylskåpet med tanke på att man haft magsjuka, men nu är det påfyllt igen med massa nyttigheter (såklart *ler*) och fruktskålen är proppfull. Dagens schema är fullproppat. Ska snart ta och baka en kaka åt min stackars pappa som sågade sig i fingret igår, tänkte han var värd lite gott fika nu, ja ni vet ju hur karlar är då dom skadat sig *ler* och så får även jag och Freja besök ikväll av Lotta, så då vill man ju ha nått att bjuda på. Sen ska tvätten sen igår tas redas på, jag ska forts städa garderoberna i hallen, duscha och göra mig iordning för en tripp till Edsbyn och handla med pappa och kl 16 möte på banken. Ja de är fullt upp hela dagen lång! Bra de, så man har nått att göra. Nu ska jag dricka färdigt mitt kaffe.

Ha en bra måndag allihop. Och jag vill även tacka för alla snälla och fina kommentarer ni lämnar. Är så roligt, utan er ingen blogg.

image629


Kommentarer
Ellas Inspiration

Snyggt mugg!! Ha en mysig kväll! Kram Karin

2008-04-28 @ 21:54:31
URL: http://ellasinspiration.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0