Premiär

Vilket underbart väder säger jag då bara. Helt fantastiskt. Humöret är på topp då solen är framme. Tillbringat hela dagen utomhus, sittandes i en solstol och läst bok, busat me Freja, hjälpt pappa lite med saker som ska göras utomhus nu då våren kommer och så avslutades det hela med grillning. Grillade lax, så himla gott. Till hade vi klyftpotatis, sallad med massa godsaker, sparris, gröna bönor och sås gjort på cremefrachie med lite annat smått och gott som jag hittade i kryddhyllan. Och det vart premiär för att sitta ute och äta i kvällssolen, så underbart. Detta gör att man längtar ännu mera till sommaren. Doften av grillat har spridit sig från alla håll och kanter idag, fler än vi som blir sugna på att grilla då de bjuds på fint väder. Har alldeles nyss kommit hem från pappa, ska njuta av kvälls solens sista värmande strålar nu på balkongen innan jag myser ner mig med Freja i soffan. Hon har nämligen redan tagit plats där, så trött. Men inte undrapå då hon varit ute och tofflat runt hela dagen lång, utan nån middagslur :-) Det vart även ett premiär dopp för Frejas del, hon ramlade nämligen i dammen hos pappa. Gick för nära kanten där de var isfritt. Så går det då man är för nyfiken :-) Min lilla gofis.

image611


Hittade dessa vackra vårblommor hemma hos pappa i en utav backarna, var nog uppåt 20 st blåsippor. Då är våren verkligen här!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0