Nybakat och tigerbalsam...

Det är den blandningen av doft som sprider sig i min lägenhet idag. Har tydligen legat som en ostkrok och sovit inatt för min stackars nacke värker som bara den, kan inte titta till höger eller luta på huvudet för då gör de förbaskat ont, och med nackvärk kommer ju oxå huvudvärk. Fy! Har smörjt mig med tigerbalsam och tagit en alvedon imorse. Men de tycks inte riktigt släppa. Lite, men inte mycket.

Imorse var det kanonväder, soligt och fint så jag och Freja tog en 45 min promenad, men nu är det storm ute det kan växla fort. Har även bakat bröd. Hittade ett jättegott recept på arla.se som jag bara måsta prova och det vart supergott bröd. Och superenkelt att göra. Receptet kommer längts ned. Nu läre jag ta en lång varm dusch, sen ta alvedon och vila en stund innan man ska till farfar på 92 års kalas.

image446



Kommentarer
Pialotta

Nybakat och Tigerbalsam:-) En ovanlig kombination, men varför inte.. vi har den här burken med tigersalva i badrumsskåpet.. den där hade jag alldeles glömt tills nu..
Mannen här har väldiga ryggproblem just nu.. men envis som han är så finns han på jobbet just nu.. kanske ska jag överraska i kväll då på Allas hjärtedag med en masserande kur:-)
Önskar dig allt gott..
Reser i min tid och värmer med en stor kram på Alla Hjärtans Dag:-)

2008-02-14 @ 13:41:04
URL: http://kafferasten.blogg.se
Emmy

Svar: Jo det är jätte skoj att hålla lydnadskurser. jag tycker faktiskt att det går ganska bra och så som jag förstått på dom som deltar så tycker dom att kursen är väldigt givande. Det är mellan 5-20 stycken som brukar komma, lite beroende på väder då det är utomhus.

Hoppas att du har en trevlig alla hjärtans dag.
Kram

2008-02-14 @ 19:17:14
URL: http://kennelgnistra.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0