längtar till våren

Deppig. Januarideppig eller vad är det?! Känner mig nedstämd, trött, hängig och allmänt less. Är de fler än jag som blir deppig i januari? Man tycker ju att denna månad ska vara nått bra, ett nytt år och nya tag. Men icke. Jag hatar januari månad. Den är kall och mörk och känns som en evighet. Ge mig sol och värme, fågelkvitter och ljumma vindar. Jag är så less på vintern nu. Jag gillar vintern men de är ju före jul. Okt-nov-dec är dom bästa månaderna, men sen blir de bara trist, då går man bara och längtar till varmare tider. Tänk våren, vad underbar den är. Vårkänslor. Nä nu får de bli vår tycker jag. Då vet jag att man blir mycke gladare och piggare. Tror även att jag har järnbrist, så jag ska åka på apoteket och köpa mig järntabletter.

Denna onsdag har inte innehållit så mycket. Vakna vid 8 tiden. Gick ut me Freja, kokade te och hällde upp en skål med yoghurt och linfrö. Bredde en macka med ost och gurka. Åt frukosten vid matbordet för engångs skull, annars tycker jag att de är mysigt att sitta i soffan om morrnarna och äta sin frukost i morgonrock och kolla på nyhetsmorgon. Men denna morgon vart de matbordet och så en tidning. Sen efter frukost tog jag och Freja en uppfriskande långpromenad, vart piggare av den. Men gladare? Nja. Har nyss njutit av en god men sen lunch, lite keso, avokado och gurka, sen en apelsin. Så gott! Nu ska jag ta och rensa ur garderoben lite, dammsuga och poppa musik, glad musik så kanske man blir glad. Eller?!





Kommentarer
Lotts

Hej Maria! Du jag har också järnbrist. Så jag får inte ge blod p.g.a det.. :/ Får dricka blutsaft nu och det rekomenderar jag :) gott är det också! Javisst, vad roligt att ses någon dag :) Hör av dig du med om du får lust någon dag! Åh att åka till bollnäs och att strosa runt och fika låter kul lite längre fram! :) Säg till när du fått pengar och är shoppingsugen, så tar vi volvon in till den lilla stan :)Om du vill förstås! Lycka till med träningen så höres vi! Kram Lotta

2008-01-09 @ 18:20:22
URL: http://lottasvensson


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0