Blixtar och dunder

Vilket åskväder det var tidigare ikväll, regnet bara öste ner så det stod som spön i backen, blixtar om vartannat och åskknallar så fönsterna skallra, rikigt otäckt, men endå mysigt på nått sätt. Jag var måttligt glad att jag inte stod ute vid vägkanten med en vespa vid detta tillfälle, för såhär var det:
Min lilla pärla (vespa) har tyvärr pajat, så jag väntar på att min duktiga bror ska beställa delar till den och laga (tur man har dig som kan allt) så nu får jag låna deras vespa att ta mig fram på, och den stod vid min brors jobb. Åkte med N dit för att sedan åka vespan hem. Det började mörkna på himlen mer och mer och några regndroppar började falla. Tänkte att det blir nog inte så hemskt, hinner nog hem innan det värsta kommer, men ack så fel jag hade. Det började ösregna och åskan kom allt närmare. Panikslagen gasade jag allt vad jag kunna och bad till vädergudarna att inte bli träffad av blixten och vad händer?! Jo vespan börjar låta väldigt underligt och börjar gå hackigt, nej tänker jag säg inte att det börjar bli slut på bensin (min bror sa då jag åkte att det är lite bensin men du tar dig hem på de som finns) Men så vart det tyvärr inte nu. Det tog stopp och vespan la av. Tack så mycket, inte nu mitt i ösregnet och åskan. Parkerade vid vägkanten, letade fram mobilen och ringde min bror som fick ringa N, som fick ringa deras äldsta son som låg och sov hos en kompis (!) tonåringar säger jag då bara haha. Dom fick tanka en dunk med bensin och komma och rädda mig i regnet. Allt som allt stod jag där i ca 20 min men vilket kändes som 2 timmar minst. Det hela slutade lyckligt ialf, vespan fick sin dos av bensin och jag kunde glatt köra hem, och regnet slutade.
Väl hemma kom ett nytt och värre åskväder in över oss. Riktigt otäckt!

Ja nu har ni fått läsa om mina bravader ikväll, haha! Ska ta och kolla lite på tv:n nu innan läggdags..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0