Choklad möter cheesecake

Förkylningen börjar ge med sig nu, hostar fortf och huvudet känns tungt som bly men jag orkar vara uppe ialf och det är ju ett stort plus :-) Bara man blir av med denna envisa hosta, är så tråkigt. Men men, de är bara att forts ta hostmedecinen och alvedon så ska man nog vara helt frisk nästa vecka (håller tummarna för det)

Ja åter till min fina rubrik. Har nämligen på lite ostadiga ben tillbringat tid i mitt kök idag och bakat till min yngsta bror som fyllt 30 år. Han ska ha 30års kalas hos pappa imorgonkväll, och då frågade han snällt om jag inte kunde baka 2 st kakor åt honom. Och självklart ställer lillasyster upp. Bläddrade och letade i mina böcker efter nått smarrigt reecept och hittade ett på en jättegod tårta men lite komplicerad, och så kom förkylningen då blåste inspirationen för att göra den där tårtan bort. Så det fick bli en cheesecake med smak av hallon och en chokladkaka. Enkelt och supergott. Tänkte servera chokaldkakan med lite vanlijvisp och hallon och så dekorera cheesecaken med blåbär som kommer bilda den fina siffran 30 :-)

Nu ska jag ta och duscha av mig och sen bege mig till pappa för att invänta 30 åringen med sambo som kommer från Märsta, det nalkas grillad fisk ikväll, gott! Ska ta ett glas vitt vin och bara njuta av att man är ledig i 3 dagar.

Bilder från kalaset och mina bakverk kommer på söndag.

Ha en supertrevlig helg nu allihop!



Kommentarer
Sandra

Ha en härlig helg du också! Härligt att förkylningen börjar att ge med sig, kram Sandra

2008-07-11 @ 21:18:56
URL: http://tjohalia.se
emma

hej gumman

tänkte fråga

freja är jo med i abbys hundkompis bok

tänkte fråga om du kanske kunnat skicka ett riktigt foto på henne med posten så jag kunde klistra in det i boken :)?

roligast när man har bild på hunden också

2008-07-12 @ 19:48:19
URL: http://enlitentax.blogg.se/
Sandra

Jag hoppas du kryar på dig! Hoppas du får en trevlig fortsättning på helgen, kram Sandra

2008-07-13 @ 13:41:36
URL: http://tjohalia.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0