Sjukling

Ja vad har man gått och blivit nu då måtro?! Jo om inte förkyld som tusan. Tack för den. Har känt mig lite småhängig, krasslig och småsnorig ett tag, men jag tänkte att det är pågrund av pollen, eftersom man är pollenallergiker, men tji fick jag. Har snurrar runt, runt i sängen inatt. Svettats och frysit varannat. Kliat och värkt i halsen och hostat som en tok. Och imorse då man vakna var näsan igentäppt. Nej inte bli sjuk, nu då man jobbar. Har inte tid att vara sjuk nu. Och det kan misstänkas en halsfluss, är en på jobbet som haft det och min hals värker som bara den. Får bli ett besök hos farbror doktorn imorrn, för en såndär (o)trevlig halsodling. Pollen och förkylning, inget roligt!

Så de händer inte mycket alls för mig denna måndagkväll, ska kurera mig med alvedon, hostmedecin, halstabletter, te och c-vitaminer. Och hoppas att farbror doktorn kommer med ett snällt och bra besked imorrn, inte halsfluss tack.

Atjoo..prosit...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0