Sommarvärme!!

Nu har sommaren verkligen kommit igång. Vilken värme vi har/haft dessa dagar, idag är det ca 30 grader i skuggan och nu för varje dag som går så kommer det fler och fler sommarblomster, denna tiden är så himla härlig!

Helgen är snart förbi, vad fort det går. På fredagen var jag och Nettan och ungarna till Gävle och shoppa. Tog x-tåget dit. Shoppade en del, så nöjd. Åt en underbart god lunch, åkte hem vid 14 tiden. På kvällen tog jag vespan till stugan där pappa, Freja och dom andra vovvarna redan var. Där bjöds det på grillad lax. Satt ute i värmen till kl 22, gick och la oss då, alldeles utmattade av shoppingturen och värmen.

Lördagen vaknade jag vid 7 tiden. Pappa hade stigit upp redan vid 5 tiden och tagit cykeln och cyklat en tur med sina vovvar. Åt en god frukost ute på altan och tog sen en långpromenad med Freja, där vi vart vettskrämda av en älg haha. Ja han skrämde oss med sitt prasslande i skogen, tills han visade sig. Då vart vi lättade av att det bara var en oskyldig älg. Sen åkte jag och pappa ut på sjön för att fiska med kastspö. Jag fick 2 st fiskar :-) Härligt väder. Åkte hem vid 14 tiden, pappa och vovvarna stannade kvar. Tog och solade på balkogen då jag kom hem. Kvällen var lugn eftersom man skulle upp kl 6 för att åka och jobba. Avnjöt en sallad och kall cider på balkongen, satt där tills kl 20, då jag gick in för att se på sommarkrysset. Ca 28 grader varmt på kvällen, så underbart. Man blir så glad.

Idag har man jobbat 7-12:30. När man steg upp imorse vid 6 tiden var det redan 15 grader varmt ute, så härligt att ta vespan till jobbet. Kom hem vid 13 tiden,satte mig och solade på balkongen ett tag innan man duschade och åkte bort till pappa för att vänta på att han skulle komma hem med Freja. Satt ute där på baksidan i solen och läste, så mysigt. Dom kom hem vid 19 tiden. Freja fick gå till badstranden för ett kvällsdopp.

Nu ska jag njuta av kvällssolen på balkongen innan filmen på fyran börjar. Bjuder även på några bilder från gårdagen.

Trevlig söndag!









Kommentarer
Hanna-Sofia

Låter som du haft en underbar helg trots lite jobb mitt i all värme.

2008-06-02 @ 00:15:53
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Lissen

Visst blir man glad när solen skiner.

din helg verkar ha varit härlig!!!!



2008-06-02 @ 08:28:02
URL: http://lissento.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0