Surrig i skallen..

Nu har man jobbat första dagensommarschemat och det känns bra, det känns liksom inte nå speciellt med tanke på att man varit där och jobbat så mycket sen februari. Trivs kanonbra med personalen och alla gamlingarna är charmiga på sitt sätt. Känner mig surrig i skallen ikväll, haha. Man blir väl som man umgås, som man brukar säga. Kanske blir senil och glömmer bort vart jag bor och vad jag heter innan sommaren är slut *fniss* Närå ingen fara.

Kvällen blir lung, förkylningen är samma som igår, lite småsnorig bara och huvudet känns tungt. Om de endå kunde bryta ut riktigt nångång, än att man ska gå såhär. Håller på och tvättar, de är enda aktiviteten som står på schemat för min måndagkväll. Har nyss satt mig ner här vid datorn efter att man ha duschat, lagat mat, diskat och hämtat tvätt och slängt in ny i maskinen. Undra vad tv:n har att bjuda på denna måndagkväll?! För tittar man ut så är det inte nått trevligt väder, regn emellanåt och sen uppehåll. Perfekt för en myskväll framför tv:n.


Avslutar detta inlägg med att visa bilder på pappas "gäster". Han har en stor damm på sin tomt på baksidan, och varje år så är det en knipa som flyttar in i fågelholken som finns där. Och igår hade hon utökat sitt bo med 9 st gulliga, små fågelungar som simmade runt och plaskade och såg ut att ha det såå bra!



Ser ut som vattnet är grönt, men de är det inte :-) Gräset speglar sig.
Denna dammen plaskade man själv runt i då man var liten och hade sommarlov. Minns att vi byggde en liten flotte som vi åkte på. Lekte sjörövare och hade det så kul. Badade tills man såg ut som ett russin :-)



Kommentarer
Number nine on Melon Lane

Onekligen mysigt med damm med så söta gäster i. Krya på dej.

2008-06-16 @ 18:05:03
URL: http://hilajns.blogg.se/
Ellas Inspiration

...Tack!....



Fina bilder!



Är uppe i ottan.. Snart skall det grattas...



Ha en bra dag!



Kram Karin

2008-06-17 @ 06:28:22
URL: http://ellasinspiration.blogg.se/
emma

va fin bild gumman

titta mitt senaste inlägg om taxar

tycker du att det stämmer :)?



kramar!

2008-06-17 @ 23:26:52
URL: http://enlitentax.blogg.se/
emma

tack för kommentaren gumman :)

hehe jag tyckte jag lyckades pricka in allt om taxar så mitt svar till hon emelie blev jag nöjd med :)



hur ska du o freja fira midsommar?



kram

2008-06-18 @ 17:36:26
URL: http://enlitentax.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0