Värmeböljan fortsätter

Ja jag säger då det, vad är det för tropiskt hetta vi fått? :-) Idag är det ca 33 grader i skuggan (!) i varmaste laget idag, till och med jag tycker det, jag som aldrig annars klagar på värme (är en riktig fryslort hihi) Men idag är det för varmt. Luften står stilla, sol från klarblå himmel och så varmt i skuggan. Man vet liksom inte riktigt vart man ska ta vägen, dessa dagar vill man vara på badstranden, så man har närhet till vatten och svalka av sig, men jag har jobbat idag 8-15:30 och jag kan då bara säga att det var som en bastu inne på jobbet. Stackars gamlingar blir alldeles utslagna av denna värme. Men vi ska inte klaga nu då värmen äntligen kommit, hoppas den håller i sig. Men vi svenskar blir aldrig riktigt nöjda :-)

Tänkte passa på att önska alla en trevlig national dag och helg. Åker nämligen till stugan imorrn kväll efter jobbet och stannar där hela helgen för lite avkoppling med sol, bad, promenader, bra läsning, grillning och lite fiske. Känner att jag behöver få en helg med lugn och ro. Dels en förkylning på G tror jag för halsen värker, plus denna envisa pollenallergi, och så är det på söndag 2 år sedan min älskade mamma somnade in för gott! Tung helg med andra ord. Fy!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0