Snökaos

Behöver jag säga mer än vad rubriken gör?! Ute yr snön i virvlar, stora snöflingor faller från himlen och en isande kall vind biter sig fast i kinderna. Ett riktigt kaosväder kan man säga, ett såndant väder som gör att man hellre stannar inne än att sticka ut näsan i onödan. Visst är det mysigt då snön kommer och vintern är här, men det behöver inte vara isande vindar. Hoppas på bättre väder imorgon, så ska jag bege mig ut och fota lite.

Har som sagt kurat inne idag, vaknade vid 8:30, skönt med sovmorgon. Möttes av snökaos som sagt, men Freja var dock väldigt glad över snön som kommit, skuttade runt som en galning :-) Och eftersom vädret är som det är idag så tänkte jag, varför inte advents pynta? Kan ju inte hålla mig längre, det kliar i fingrarna. Så jag satte upp julgardinerna och ställde fram adventsstjärnan och ljusstakarna i fönstren och samtidigt kom toner från cd spelaren, med ljuvlig julmusik. Längtar tills det mörknar lite mer ute, så man får njuta av ljusen som ljuser upp fönstren så fint.

Ikväll är det 2-års kalas igen, på tur står lilla prinsessan Amelia. Nu ska jag ta och mysa i soffan en stund med en kopp kaffe och läsa igenom posten, och apropå post. Fick äntligen brevet från karolinska idag. Operation 16 december. Säger som Gert, ÄNTLIGEN!



Kommentarer
Livet i byn

JA jösses så mycket snö det kommit. Jag har ont i benen av allt pulsande. Men det är väl bra träning - NOT!! ;0)



~Livet i byn

2008-11-24 @ 17:35:00
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Lotta

Haha ja galet väder här nu! Men kul med snö ja :) Gud så roligt att du äntligen fått tid för operation! Heja, heja, heja :) Och det är inte många veckor kvar! haha vad rolig du är :P Pyntat redan och det är drygt en vecka kvar till advent, men jag håller med dig. Har börjat kika på Albert&Herberts julkalender och det är så mysigt att få julkänslor och riktigt vänta in julen! Klarar snart inte heller av att vänta med pyntandet, tog upp alla grejer från skrubben idag :P Ha en mysig snökväll :)

2008-11-24 @ 19:46:03
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Frida

När jag ser bilden tänker jag på mina blomlådor med vacker ljung på balkongen, undrar hur länge de klarar sig i minusgrader? :(



Vad är det för operation du ska göra? Har själv haft problem med en infektion i käkbenet i 4 år (!) nu, så jag vet hur jobbigt det är att ständigt "hänga" på sjukhus... Hoppas det går bra för dig hur som helst! Kram

2008-11-24 @ 22:51:57
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/
Emma

tackar för julhälsningen jag fick i mejlen

så söt bild

2008-12-05 @ 03:04:32
URL: http://enlitentax.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0