Åksjuka

Jag blir väldigt åksjuk då jag åker bil och buss, ibland behöver det inte ens vara långa sträckor. Jobbigt värre, är så avensjuk på alla er som kan sitta och njuta av en bra bok eller tidning då ni reser längre sträckor. Ska ut på en längre resa nu på lördag med hela familjen, vi ska åka till Stockholm (mer talar jag inte om ännu) :-) Vi ska åka buss och resan tar ca 2 tim. Är det någon som har nått bra tips mot åksjuka?! Så snälla hör av er.

Jag har läst att man kan suga på en skiva citron, stoppa bomull i öronen, tugga tuggummi, stoppa saffran i naveln (?) och sätt ett plåster på (dock inget för barn). Jag vet att det finns bra läkemedel mot åksjuka, men har då hört att man kan bli konstig i magen av det och det vill jag inte riskera. Har läst om Calmar, nån som testat det?

Det vore till stor hjälp om någon har något mer tips åt mig, så min resa ner till storstaden blir bra :-)


Nog pratat om åksjuka nu, tycker att jag känner en svag känsla av illamående och yrsel haha. Ska krypa ner i sängen nu och läsa lite innan det är dags att sova. Var uppe tidigt imorse.





 



Kommentarer
Lotta

Nemen det visste inte jag. usch inte kul att vara åksjuk! Jag var det mycket när jag var mindre.. Men fick då käka åksjuketablett som var som sömnpiller. Typ. Haha! All lycka till och hoppas ni får en jättetrevlig vistelse i huvudstaden :)

2008-10-22 @ 01:19:09
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Mikaela

ja det var så lite så! :)

2008-10-22 @ 08:46:10
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Klara

hej! jag här också väldigt åksjuk men ja brukar ta tabletter och dom funkar jätte bra, blir inte alls konstig i magen av dom.det finns ju några att välja på. sp skulle ja varit du så skulle ja ta dom. för dom blir man garanterat inte åksjuk:) lycka till!! kraam

2008-10-22 @ 10:59:02
URL: http://klaradavidsson.blogg.se/
Agneta

Hej,

På hälsokostbutiken finns det Ingefärskapslar som är bra mot åksjuka. De har hjälpt mig många gånger.

2008-10-23 @ 10:18:25
Fröken Svår

Fy vad jobbigt. Har ingen erfarnhet av det så jag är inte mycket till hjälp tyvärr.

2008-10-23 @ 11:14:55
URL: http://frokensvar.wordpress.com
Eva

Hejsan.

Hittade din blogg genom en annan.

Min yngsta son som är 6 år har lätt för att bli åksjuk. Förut när det var som värst så tog han tabletter men blev så himla dåsig och trött. Nu har det i och för sig blivit lite bättre men det kommer ibland. Vi har skaffat akupunkturband som han tar på sig innan vi ska i väg.Gäller bara att komma ihåg dom :-) Men han har blivit bra på att komma ihåg det själv. Dom finns på apoteket och kostar 145:- Kanske svårt att tro på det men vi testade i stället för att han ska behöva ta tabletter och han säger att det hjälper. Han har inte spytt i alla fall sedan vi skaffade dom.

Hoppas att du hittar något som hjälper.

/Eva.

2008-10-24 @ 21:12:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0