Min lilla svarta

Nu kan man verkligen säga att det är höst i luften. Termometern visade ca 5 grader imorse då man stack ut näsan för att åka till jobbet, men vilken klar och frisk luft det var ute. Vart sugen på att gå en långpromenad. Fick ta den nu istl då jag kom hem från jobbet. Det var bara en kort tur idag 8-13. Skönt att ha sådana turer ibland oxå. Jag verkligen älskar mitt jobb, trivs så bra med både personal och pensionärerna som bor där, jag känner mig trygg. Fast helst av allt skulle man ju vilja ha fast jobb där, men jag nöjer mig med vikarie, det går ju bra eftersom man får jobba så pass myckte endå. Fick även 4 st pass till veckan, tis-fre-lör-sön och efter jag glatt tackat ja till dom turerna kom jag på att brodern som bor i Märsta med flickvän kommer ju hem ihelgen, attans. Men så är det ibland, hinner träffas lite på fredagkväll då jag slutar kl 20:45 och sen börjar jag inte förräns 15:45 på lördag, så det går ju bra. Så går det då man är efterklok :-)
Nåja, som sagt jag och Freja tog en härlig långpromenad nu på eftermiddagen. Och ett tecken till att det är höst på gång är att dunvästen åker på. Har 2 st västar men gillar en mycket mer. Är en svart som jag köpte på Åhlens förra året, och såå skön. Inte så tjock dunväst utan tunnare, perfekt att ha då man går på promenad. Min lilla svarta :-)

Kvällen blir lugn, ska provsmaka mitt nya te som jag köpte tidigare i veckan. Grönt löstviktste med smak av jordgubb, hallon och röda vinbär. Mmmm visst låter det smarrigt?! :-) Är bara 2 st jobbdagar kvar på denna vecka, sen är det även helg för min del som oxå blir lugn med god mat och film. Massor av mys!








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0