Är våren på väg nu?!

Vilket underbart väder det varit idag. Helt fantastiskt, man kan känna att våren är på intåg. Varmare vindar och solen är framme och det töar rejält och framförallt takdropp! Underbar känsla att veta att nu är våren sakta men säkert på gång. Idag tog jag och Freja en långpromenad i skogen, båda njöt som bara den av detta väder. Sen tog jag och städade, jag vet inte vad det är men jag blir på städ humör då solen tittar fram och det är varmt och fint ute, man kan ha fönster och dörrar på vid gavel utan att det blir iskallt inne. Lyssnade samtidigt på P3 och kom på mig själv att gå och vissla och le under städningen.

Vid 16 tiden idag var det hela 14 grader varmt! Det var ett tag sen termometern visade dom graderna, man får liksom en chock då man tittar och ser att det står 14 grader och inget envist minus tecken framför utan plusgrader! Åh man blir så glad i kroppen då det börjar gå mot vår, man blir så pigg!

Köpte påskliljor igår och imorse då man vaknade och gick in i köket för att göra iordning kaffe och frukost så möttes man av gula, utslagna, vackra påskliljor!

Nu ska vi ta en kortare kvällspromenad innan man parkerar rumpan i soffan och ser  på tv innan läggdags!




Titta in här på Lottas blogg om ni vill se mysiga och roliga bilder på vovvarna från igår, som hon fotade!


Kommentarer
Lotta

Åh vad fina liljorna blivit :) Hehe vad rolig du är! När man städar är P3 ett måste! :)Helt fantastiskt underbart med varamare grader, det är verkligen superhärligt ute.



Vi synes imorgon. Hoppas ni får en trevlig kväll :)

2009-04-02 @ 18:56:10
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Jenny

haha jag det spritter i kroppen på en i det vackra vädret! Ha en bra helg! Kram

2009-04-04 @ 05:50:12
URL: http://www.strombergjenny.blogspot.com
Jenny

Haha ja det spritter i kroppen på en i det vackra vädret! Ha en bra helg! Kram

2009-04-04 @ 05:51:35
URL: http://www.strombergjenny.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0