Lördag och solsken

Idag vaknade man upp till solsken, underbart tänkte jag och gick glatt upp ur sängen och ut med Freja på morgonrundan, men vilken chock man fick då man kom ut. Solsken var det ja, men inga varma vindar inte. Iskalla vindar och det blåser som bara den. Solen skiner forfarande från en klarblå himmel men isande vindar.

Mötte Freddan och Nettan på morgonrundan, som bjöd in mig på kaffe. Satt där ett tag och pratade och läste dagens lokala tidning, följde sedan med en snabbis då Freddan skulle klippa sig och jag och Nettan passade på att kika in på Linneas (klädesaffär) och skoaffären, jag är på jakt efter vårskor. Har ballerinaskor, men vill ha något annat, lite mer promenadvänliga men endå snygga skor. Blev en besvikelse då jag inte hittade en enda sko som föll mej i smaken, kräsen kanske?! Det får bli en tripp ner på stan istl för att se om man hittar sig ett par snygga vårskor eller om man kan hålla sig till Stockholms trippen som blir av i slutet av maj.

Ikväll ska vi upp till Lotta och Simon för att äta mat och se robinson och självklar prata om deras New York resa och se på alla kort dom tagit och de dom handlat. Ska bli så kul.

Ha en bra lördag allihop!


Kommentarer
Lotta

Ja men absolut kan du komma förbi då! Skall bara på matten men är hemma vid tio igen. Kan smsa när jag är påväg hem från skolan. Ja smart, då kan vi fixa med att ställa upp i bostadskö i trollhättan ja. Vad bra! :)



Tackar tackar! :) Vad bra filmen var vi såg igår.

Hoppas du och Freja får en trevlig söndag och att promenaden i blåsvädret var lite härlig iallafall! :)







2009-04-19 @ 11:26:59
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0