Ändrade planer

Ledig idag, härligt. Fast vädret kunde ju helst varit lite bättre om jag skulle få bestämma.. Det är sol och moln men blåser kalla vindar, känns nästan som höst i luften ibland.

Åter till min rubrik då. Jag sökte till högskolor tidigare detta året, till sjuksköterskeprogrammet. Hade stora förväntningar och hoppades så att man skulle komma in så man fick börja plugga nu till hösten, men så blev det ej, tyvärr. Besviken blev jag men tappade inte lusten för det, utan det är bara att ta nya tag och söka igen i sept, och då blir det mycket distans utbildningar också. Vill så gärna börja plugga till sjuksköterska nu! Sen är det ännu fler ändrade planer, jag kommer nämligen flytta till veckan, ska hyra Lotta och Simons lägenhet så jag får bo mer centralt. Känns så bra. Nu har man fullt upp med att packa, packa och åter packa. Köket är fullt med flyttlådor som står staplade på varandra, kaos med andra ord. Kommer bli skönt då man äntligen börjar flytta och få komma iordning i den nya lägenheten, inte roligt att leva bland massa flyttkartonger. Ska även tapetsera och måla om :)

Nu ska jag ta och dricka lite kaffe och skriva lite flyttkort som kom på posten idag. Ikväll blir det en lugn kväll med god mat och film. Imorgon väntar jobbet igen mellan 14-21:30 och söndag mellan 7-15:45. Sista passet på sommarschemat. På måndag är man åter tim vikarie i resursen.

Hoppas ni alla får en riktigt trevlig och mysig helg! ♥





Kommentarer
Foto i norr - Marie

Hej och tack för dina rader vad kul att du tycker om min bilder det värmer gott att höra. Hoppas du får en fin helg! :)

2009-08-14 @ 12:47:43
URL: http://fotoinorr.blogg.se/
Lotta

Hej Maria!! Åh vad roligt att du kommer bli den nya hyesgästen i lägenheten. Och det skall bli SÅ kul att få se den senare när du har både tapetserat och målat! Hela lägenheten kommer ju bli så mycket fräschare efter det. Kul! :) Hoppas det gick bra sista dagen på sommarschemat idag. Ses på onsdag vännen min :) Kram

2009-08-16 @ 22:44:03
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0