Sol, god mat och skärgården

Då var helgen snart förbi och med den mina tredagar av ledighet. Det har varit helt underbart väder hela helgen. Mesta delen av min ledighet har jag spenderat i solstolen med näsan i boken, så spännnade bok så jag kan inte sluta läsa den :) Men har även hunnit med promenader med Freja, städat, tvättat och ett besök till Skärså igårkväll.

I Skärså ligger en jättemysig fiskresturang, dit åkte vi igår. Satt ute på den stora altanen i det fina och varma vädret och åt god mat. Till förrät åt jag toast skagen, varmrätt blev räkfylld rödspätta och allt detta avslutades med en kopp kaffe. Kan inte säga annat än att det var supergott. Efter middagen tog vi en promenad och tittade oss omkring i det lilla samhället som ligger vid havet, en liten fiskeby. Jättemysigt är de där. Önskar själv att man hade en liten stuga med röda knutar alldeles vid havet.....

Idag har jag även slappat i solstolen efter en skön sovmorgon. Tog sedan en promenad med Freja på eftermiddagen och nu sitter jag här i soffan. Ute har molnen kommit och graderna sjunkit till behaglig temperatur. Ska snart koka min en kopp med kvällste och kura ner mig i soffan och se på tv. Imorgon piper väckarklockan 5:35. Jobbet kallar igen. Sista veckan på sommarschemat, jobbar alla dagar utom fredag.








Kommentarer
Anonym

märket är prada

kostde 1600 kr för bågarna

finns förmodligen hos synsam och dom lite större synoptikerna med bara märkes glasögon

www.enlitentax.blogg.se

2009-08-10 @ 01:01:40
Jenny

Åh dom har ju så underbart god mat där! Vi var dit förra året när Ulla fyllde pensionär, så hon bjöd. Å så är det ju så vackert oxå. Man kan inte titta nog på alla söta hus och den vackra miljön =) Kram

2009-08-10 @ 09:49:33
URL: http://strombergjenny.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0