Söndag och solsken!

Kan det finnas ett bättre sätt att vakna upp på än till solsken och klarblå himmel, tidigt på morgonen. Steg upp 6:30 imorse för att slänga in den första maskinen med tvätt och gå ut med 2 st kissnödiga och morgonpigga hundar, som viftade glatt på svansen då dom såg att det var dags att gå ut. La oss igen då vi kom in och halvsov fram tills kl 8:15.

Sitter nu här med morgonkaffet och gör en liten bloggrunda. Freja och Cindy leker och har dragkamp med en gammal strumpa :) Vi ska snart gå ut i det fina vädret och bara njuta av solen, med promenad och läsning i en solstol sedan, men först måste den andra tvättmaskinen bli klar så då passar jag på att göra en liten lista med frågor som jag hittade inne hos bloggen hobbyfotografen.

Vilken svordom använder du mest?
Ja dom gånger man har anledning att svära så blir det oftast fan eller jävla skit :)


Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Oj svår fråga, finns ju en hel del saker man vill ha. Men jag skulle nog först och främst köpa mig en solresa :)


Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja. Disneydags och disneyfilmer och såklart Björne.


Hur många syskon har du?

Tre st äldre bröder. Tack för att ni finns!


Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Jag har en tatuering och så har jag hål i öronen, men vill ha en till tatuering.


Vad har du för väder just nu?

Solen är framme och klarblå himmel, underbart!


Vilken är din favoritfrukt?
Oj, jag äter nästan all sorts frukt, älskar frukt. Kan inte välja en favorit.


Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Idag var den inte inställd på nån tid. Men annars är det allt mellan 6:30 till 9 (dom dagarn man känner att man måste ha en sovmorgon)


Använder du flip-flops?
Jag har ett par flip-flops som jag använder då jag åker utomlands. Tycker om att ha dom, då man går till stranden. Men här hemma använder jag dom ej.


Var köper du dina matvaror ifrån?
ICA. Ibland Hemköp.


Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis?
Det beror på, vad man ska göra.


Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej. Jag sover bra endå.


Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Lyssnar inte på nån cdskiva nu, jag har all musik i datan, så jag lyssnar mest på den eller så har jag radion på. Men jag äger en hel del cdskivor.


Kan du vissla?
Japp de kan jag.



Vilken film kan du alla replikerna till?
Hahah ja du alla replikerna kan man nog inte men en del och de är väl ur Dirty Dancing.


När flög du senast?
I sept 2006 till Bulgarien. Tyvärr har det ej funnits tid till nån mer utlandsresa, men nästa år till sommaren då ska jag åka.


Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Fyra st.


Läser du för skojs skull?
Ja. Jag älskar att läsa, det är så avkopplande att ha en bra och spännande bok att läsa och försvinna in i ett tag. Sitta ute på sommaren i solen och läsa, eller kura ihop sig under filten i soffan på hösten med massor av tända ljus och en kopp te.


Diskar du din egen disk?
Ja. Har ingen diskmaskin men vill ha.


Har du en stationär dator eller en laptop?
Jag har en laptop som jag använder hela tiden nu, men har en stationär också som är undanstoppad. Använde den innan jag köpte mig en laptop.


Vad har du med dig in på bion?
Oftast ingenting men blir det nått så är det popcorn.


Har du en blogg?
Ja klart jag har skriver ju i den nu :)


Vilket är var ditt favoritämne?
Jag gick barn och fritids programmet på gymnasiet och där tyckte jag om alla barn och fritidsämnerna, men när jag gick i låg-mellanstadiet var det bild och svenska. Högstadiet hade jag inget favoritämne, då var man allmänt less på skolan.


Gillar du att flyga?
Jo då visst är det härligt att flyga, men måste erkänna att jag tycker att det är lite läskigt också :)


Hur många timmar måste du sova för att fungera?
Olika, all mellan 5-8 tim.


Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Just nu är dom de, allt som har med flytten att göra.


Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Nja inte för petig men skriver jag själv så är jag petig men ser jag att nån annan stavat fel så inte utbrister jag du har stavat fel. Bryr mej inte då.


Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Tänker på vad mamma brukade säga till mig då allt kändes svårt och jobbigt, hennes tröstande ord. Då blir jag lugn och ser allt på ett annat sätt.


Vilka kändisar har du blivit jämförd med?

Ingen.


Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej.


Om du var född av motsatt kön, vad hade du velat heta?
Haha ingen aning, finns många fina pojknamn. Leo kanske :)


När badade du i en pool senast?
Tidigare detta året då jag var och simmade på badhallen här hemma.


Har du varit med i någon skolpjäs?
Ja, man hade ju en hel del pjäser i skolan.


Hur många barn vill du ha?
Två st vill jag ha.


Har du åkt moped någon gång?
Vespa har jag åkt massor av gånger men moped nån gång bara.


Kan man vara vän med sitt ex?
Klart man kan de, men de bestämmer man ju själv om man känner att man kan fortsätta att vara vänner.


Vad har du i din väska?
Mobil, plånbok, läppsyl, läppglans, spegel, huvudvärkstabletter, hjärtmedecin, almenackan där jag skriver ner det mesta, penna, tuggummi, hårsnoddar.


Vad lyssnar du på nu?
Just nu har jag ingen musik på utan tv:n är på, tittar på nyhetsmorgon. Hör även en gräsklippare utanför fönstret som är öppet :)

Imorgon flyttar vi till den nya lägenheten, så nu blir man utan internet tills den 31 aug. Få se om jag kommer åt internet nån annanstans innan dess, annars så blir det en liten paus tills den 31:a. Kommer då med uppdatering och bilder från den nya lägenheten :) Ha de bra tills dess allihop!


Kommentarer
Lotta

Hej Maria! Haha ja jag håller med. Det har blivit en paus med bloggen nu då man flyttat och haft ont om internet :) Hoppas det går bra med flytten och att ni fått upp allt! Nyfiken att se hur tapetseringen blev :) Ha en fortsatt trevlig kväll. nu skall det ses på film här i Trollhättan ikväll hihi. Män som hatar kvinnor. Kram, vi höres och synes!

2009-08-26 @ 22:09:36
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0