Stavgång och julklappsfunderingar

Oj då, det kanske är dags för en liten uppdatering. Har ju inte varit här och klottrat sen i fredags. Helgen var ialf sådär lugn som jag hade planerat. Lördagsmorgon var det sovmorgon som gällde, skönt då klockan ringer kl 5 på vardagarna, gick ut med Freja så hon fick göra sina behov innan det var dags för en god frukost framför nyhetsmorgon. Sen tog vi en långpromenad i skogen, men väldigt tråkigt att den fina lsnön som kom på fredagen försvann efter nån timme. Under promenaden fick jag iden att baka lite pepparkakor då jag kom hem och så blev fallet, men i år var jag lat och köpte pepparkaksdegen. Lyssnade på julmusik och bakade, men fick liksom inte den där rätta julstämningen ialf, är säkert detta tråkiga väder som gör att det inte blir nån julkänsla. Känns inte som att de är december månad och snart jul. Har då aldrig varit med om tråkigare och mildare väder i november och december som det varit nu. Hoppas på snö snart. Söndagen storstädade jag åt min 94 åriga farfar. Och på kvällen blev man bjuden på mat hos Monica och pappa. Sen slappade jag i soffan och tittade på film.

Annars rullar dagarna på som vanligt, väckarklockan piper kl 5. Åker och jobbar mellan 6-14:30. Ikväll passade jag på att ta en promenad med stavarna, eftersom Freja ialf inte är hemma nu. Med bra musik i hörlurarna tänkte man inte ens på att det duggade lite lätt. Och under promenaderna går jag och tänker på en massa saker och nu kom jag på att jag bara köpt en julklapp än sålänge och det är till pappa som jag till och med beställde i oktober redan. Och den är inslagen och klar och bara väntar på att julafton ska komma. Så mina tankar under denna promenaden blev julklappar, och jag kom fram till vad jag ska köpa åt alla. Ska ju till Jonte och Malin nu denna helgen och ska då passa på att handla lite nere i Stockholm.

Nu ska jag ta en dusch, klä mej i myskläder. Koka en kopp skogsbärs te och tända lite ljus och placera mej i soffan och kika på äntligen hemma.



Kommentarer
Lotta

Men vad säger du Maria, vad roligt att höra!!! :D Åhhh jag håller alla tummar och Ebba sina tassar på att du kommer in nu. Skulle vara en jätterolig nyhet, speciellt nu när du är så taggad :) Berätta genast mer! Läre höra mer när vi ses efter jul. åhh tack detsamma, faseen vad man längtar! Är du hemma i mellandagarna så vi kan ses? Saknar er sååååå!



Låter som du haft en härlig helg Maria, kul :)



Vad hurtig du är som ut och går med stavarna efter en jobbdag. Smitta mig lite! :) Och vad bra att du är piggare nu än när du jobbade på affärn, ett gott tecken.



Vad roligt att du snart skall till bin bror med sambo i Stockholm. Hoppas du får en jättemysig och rolig helg där! Verkar som att ni får fullt upp iallafall hihi.



Ha en fortsatt trevlig tisdagkväll Maria :)

2009-12-08 @ 23:10:54
URL: http://lottsvensson.blogg.se/
Lotta

Ja det får vi absolut göra om du är ledig i mellandagarna hihi :) Skall bli så mysigt att få besöka din lägenhet och hälsa på Freja som man nu nästan saknar så man döööööör!



Jag håller verkligen alla fingrar på att du kommer in, och jag varnar dig för liiiite höga skrik om jag får ett positivt besked av dig.. Bara så du vet i förväg!



Hehe ja men det är ju SKITSVÅRT att välja ETT kort.. Och du som tagit massa fina på Freja :) Åhh vad fint med ett svartvitt! Bra idé!

Javisst, det var skitkul att pilla på det programmet man kunde ladda ner :) hehe.



Nu hoppas vi i Trollhättan att du får en alldeles jättemysig och trevlig tid i vår huvudstad :) åker du på lördag morgon?

2009-12-10 @ 22:39:52
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0