Årets första

Då var det fredag och helg igen, vad veckorna går fort ibland. Man hinner inte riktigt med, tycker det känns som att det var helg alldeles nyss, fast det kanske beror på att det varit så mycket röd/helgdagar nu så man blir alldeles vimsig =) Men nu så är vi åter på banan igen efter all ledighet och helgdagar. Lång kvar tills nästa långledighet. Idag har jag känt mig piggare, ingen värk i kroppen bara lite småsnorig. Vi får hoppas att det inte blir värre än såhär. Vaknade till underbart väder, solsken och -1 grad bara, en chock efter alla dessa kalla dagar men härligt. Tog en långpromenad med Freja efter frukosten och det var så vackert ute, alldeles tyst och lungt. Till och med så varmt att man var tvungen att ta av sig vantarna och knäppa upp jackan lite på promenaden. Det var ett tag sen.

Ikväll har jag varit hos Lotta och lilla Ebba igen. Vi har lagat mat och tittat på let`s dance. Väldigt duktiga deltagare i årets upplaga, det kommer nog bli tuff konkurrans. Det är så det ska vara, mer spänning då. Morgondagen är inte så händelserik. Ska städa, promenera och sen ha lördagsmys med god mat, körslaget och film. Söndagen blir nog lika lugn den med, promenad och film. En lugn helg helt enkelt!

Ha en trevlig och mysig helg nu allihop



Köpte årets första bukett med tulpaner idag. Härligt med tulpaner redan. Gör att längtan till våren blir starkare =)





 



Kommentarer
Frida

Åh, jag längtar också efter att ha lite tulpaner hemma, det får bli mitt shopping-mission för helgen ;)



Film och promenad är inte fy skam det heller, filmen är redan avklarad för min del, bara promenaden kvar! Hade varit roligare med en hund i sällskap men får väl nöja mig med sambon i ett koppel ;)

2009-01-10 @ 00:23:23
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/
Helena ;-)

Hoppas du får en mysig helg och att du får hålla dig frisk nu, slippa envisa förkylningar och feber! Sköt om dig tjejen! Jättefin blogg du har! Jag kikar inibland när jag får enlugn stund när mina frön sover :-). (((Stor kram)))

2009-01-10 @ 10:34:39
Klara

Haha förstod det:) Men det gör ju inget. Hoppas att din fredag kväll var bra. Ringde till lärkan/svalan i förrgår och pratade lite. Hörde att de hade fått skurit ner på personal. så du jobbar inte alls där nu? usch va tråkigt när det är såhär!! kramar

2009-01-10 @ 11:50:49
URL: http://klaradavidsson.blogg.se/
E

Fin och stilfull blogg du har.

2009-01-10 @ 16:43:38
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Klara

Det var jetta, Elinor och Inga som jobbade då. tänkte bara säga att jag skulle komma hem nu i veckan och då kunde jag ju hoppa in och jobba om det behövdes. Men som det ser ut nu så finns det ju inget jobb. Verkligen hemskt. det är ju inte så att de skär ner på boende precis. Mkt hemskt. jag hoppas verkligen att samhället någon gång börjar satsa på vården. Om man bor i ett sånt här "bra" land ska man väl också kunna få en bra vård. Tack ska du ha Mia, alltid roligt med peppande ord. det ska jag komma ihåg när jag står där som klar sjuksköterska. Vill ju att du också ska läsa till de, så vi blir kollegor:) haha vad tyckte du om körslaget ikväll då? rätt kör som åkte ut?

2009-01-10 @ 22:51:05
URL: http://klaradavidsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0