Hur var 2008?

Gjorde min dagliga bloggrunda nu, då jag endå sitter och väntar på maten som står i ugn och sköter sig själv och såg denna lista hos Enfinity.

Mitt 2008
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förr?
Hmm.. nja inte vad jag kan komma på nu.

Blev några av dina vänner föräldrar i år?
Japp, Lotta fick sina tvillingsöner 29 maj.

Dog någon som stod dig nära?
Min morfar somnade in 12 januari. Ett år sedan idag.

Vilka länder besökte du?
Inget alls, blev ingen utlandsresa detta året. Hoppas på en nu istl =)

Är det något du saknat 2008 som du vill ha 2009?
Ja, att drömprinsen dyker upp *ler*

Största sommarplågan?
Myggen är alltid en plåga =)

Vilket/Vilka datum från 2008 kommer du alltid att minnas?
Inget speciellt datum, utan hela året var bra.

Vad var din största framgång 2008?
Nja de var nog inga större framgångar under förra året.

Största misstaget?
Att jag släppte taget om någon som jag inser nu att jag inte ville förlora.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja men visst var man sjuk. Inte allvarligt sjuk utan de vanliga. Vinterkräksjukan, förkyld.

Bästa köpen?
Kameran och mobilen.

Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder och saker till hemmet.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja =)

Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2008?
Divine med Sebastian. Frankrikes bidrag i eurovision.

Var du gladare eller mer ledsen i år, jämfört med tidigare år?
Var både glad och ledsen. Många saker fick mig att vara glad och några händelser fick mig att bli väldigt ledsen och så finns såklart saknaden efter mamma där!

Vad önskade du att du gjort mer?
Spenderat mer tid uppe i stugan, där man verkligen kan koppla av.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Inte känna att man måste då man egentligen inte orkar eller vill. Sagt nej mer helt enkelt. Är för snäll =)

Hur tillbringade du nyår?
Med vänner.

Blev du kär i år?
Ja, tyvär i fel kille.

Favoritprogram på tv?
Helt klart sjukhuset.

Bästa boken du läste?
Dom två första av Camilla Läckeberg.

Största musikaliska upptäckten?
Ingen.

Något du önskade dig och fick?
Ja äntligen unnade jag mig en systemkamera.

Något du önskade dig men inte fick?
Kan inte komma på nått nu.

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Familjen kom på fika på dagen, sen på kvällen var jag ut med vänner.

Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja ett fast jobb.

Hur skulle du beskriva din klädstil år 2008?
Ledigt. Klär mig alltid i bekväma kläder då jag är hemma. Det var oxå mycket leggings, klänning, tunikor, långa koftor och för ovanlighetens skulle att jag klädde mig i jeans oftare.

Vad fick dig att må bra?
Mina vänner, min familj och Freja. Promenader ute i naturen.

Vem/Vad saknade du?
Mamma.

Det bästa nya människorna du träffat år 2008?
Svarar istl på vad mina förhoppningar är på 2009. Att jag kommer in på skolan.

Idag har jag varit hos pappa hela dagen och hjälp honom med att städa bort julen. När jag kom hem tog jag en dusch och la mig sedan i sängen för att se filmen Hairspray. Kvällen blir lugn, känner mig sådär febrig igen. Få ta mig en alvedon så blir det bra sedan, mysa ner mig i soffan med en kopp te och se på Guldbaggegalan.



Kommentarer
Lotta

Vad roligt det var och läsa! :) Oj febrig.. lät inge bra. Krya på dig och ha en mysig fortsatt kväll! Hairspray är skön den hehe.

2009-01-12 @ 22:24:03
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Frida

Roligt att läsa din lista. Tänkte själv göra den runt nyår men glömde av det...



Hairspray är en mysig film, John Travolta ser ju för rolig ut som mamman! ;)

2009-01-12 @ 22:28:35
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/
Enfinity

Kul att läsa dina svar också :)



Filmen Hairspray har jag inte sett än...kanske ska ta och göra det.



Ha det så bra!



Kram

2009-01-13 @ 09:01:05
URL: http://enfinity.se
Emma

Hej gumman

hur mår du :)?

2009-01-13 @ 20:31:59
URL: http://enlitentax.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0