Rastlös är bara förnamnet

Vad är nu detta?! Graderna är nu nere på minus 23,3 idag. Alldeles för kallt för min smak, man kan inte gå utanför dörren förräns man har klätt sig så man knappt kan röra sig och ser ut som en michelingubbe, mössan måste man dra ner så långt det går för att inte förfrysa öronen. När man väl kommit ut, fryser näsan ihop, kinderna blir röda som tomater och man känner så småningom inte händer och fötter eftersom dom domnat bort av kyla. Näväl, kanske lite väl överdrivet (kanske) men jag blir så arg då det måste vara så kallt. Jag älskar vintern, men inte kyla. Räcker gott och väl med minus 10 grader, solsken, mycket snö och klar frisk luft. De är vinter för mig. Hoppas att det blir mildare imorgon. Det var ju så härligt igår då det inte visade mer än minus 5 på termometern och vi tog en härlig långpromenad och idag är det såhär. Aja, de är väl norrländsk vinter de =)

Det får bli en heldag inomhus. Man får väl ta tag i sånna saker man tänk att man ska göra, men aldrig blir av. Blir säkerligen nån film också.


Hoppas ni alla får en mysig och varmare söndag!


Kommentarer
Frida

Brrr, -23! Här har vi -5 idag och det är ovanligt kallt ;) Min sambo hade frusit ihjäl om han hade kommit upp till dig, han gnällde (nåja, beklagade sig) igår när vi var ute och då var det väl -3, haha... Men jag håller med, - 10 och riktigt klart vintersol är härligt :) Kram

2009-01-04 @ 14:14:57
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/
Maja/Cactusvit

När termometern pekar ner mot tjugograderssträcket börjar tom en norrlänning tycka att det är för kallt. =) Håller med om att några minusgrader räcker gott och väl.

Kram Maja

2009-01-04 @ 16:22:36
URL: http://cactusvit.blogg.se/
Lotta

Nemen fyyyyyy vad kallt! Jag håller med om att det inte behöver vara SÅ kallt. Här är det ca -14 grader, och rå luft. Inte kul det heller.. haha! Nu får det bli riktig vinter igen :) Men vad fint du gjort i bloggen IGEN! :) Kul kul kul! Ha en mysig söndagkväll! Hjälp vad provpåsar med mat och hundar och massa tillbehör man sett idag! shohooo!

2009-01-04 @ 21:44:28
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0