Denna underbara sommar!

Oj nu var det någon dag sedan jag var här och klottrade på bloggen, men jag njuter av den härliga sommarvärme vi haft nu i flera dagar! Och så har man ju jobbat ons-sön, i denna värme och det är varmt kan jag lova. Väldigt varmt inne på jobbet, tycker så synd om pensionärerna. Termometern har visat närmare 30 grader i skuggan flera dagar i rad nu.

Idag har jag varit ledig. Åkte och hälsade på Jenny. Vi åt jordgubbar och glass på balkongen och vi hade massor att prata om, var ett tag sedan vi sågs, så det var jätte trevligt! När jag kom hem tog jag och städade, något som blivit lagt åt sidan då denna sommarvärme kom och man jobbat. Men idag åkte dammsugaren fram, torkade även golven och dammtorkade (jag som är så pedantisk, för pedantisk *ler*). Vid 18 tiden fick vi främmande. Klara och hennes hund Walter kom på besök. Vi tog en promenad så Freja och Walter fick bada, och det var uppskattat. Freja badade säkert en kvart. Det syndes riktigt hur hon njöt av att få svalka av sig. Nu ligger hon i soffan alldeles utslagen, lillgumman min. Jag börjar också känna att tröttheten kommer smygandes. Skönt med värme, men man blir trött.

Imorgon är jag också ledig, då åker vi och hälsar på Anders, Anna, Alfred och lilla Viola. Nu ska jag njuta av solen ett tag till på balkongen med näsan i boken jag håller på att läsa. Förresten,  ni som läser detta kom gärna med boktips! Jag är en riktig bokmal :)


Kommentarer
Lotta

Hej maria! Oj vad du jobbar och står i :) Förstår att det är varmt på jobbet, likaså här men nu har de fått fart på ACn vilket är skithärligt!! Ja stackars pensionärerna i denna värme om de lider i den..



Ja jag tycker vi skall prata jag med! :) Ta någon dag då vi båda är hemma. Kanske efter du varit till anders,anna, alfred och viola? :) Har inte på datorn om dagarna så du får gärna slå en pling eller skicka sms! Tänk att det drar ihop sig ja hihi. Såå nervöst! Fick även ett mejl idag om en visning på en lägenhet i trollhättan cirka 3 km utanför. Skall prata med Simon (han vill bo i centrum haha och jag lite mer utanför) så får se om det blir visning eller ej! Åhhhh vad spännande det är. Hoppas vi snart får veta :) Hur nerväs och förväntansfull är du på en skala 1-10?



Trevligt med besök hihi och det finns verkligen inget godare än jordbubbar med glass eller grädde! Mumma!! Saknar verkligen dig med skall du veta min härliga vän :) Och Freja murklan!



Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll om ni inte redan sover :) Nu blir det sängen här med och med en bok! Har tyvärr inget tips då jag inte är så bra på böcker men hoppas du får massa boktips!



Kram kram

2009-06-29 @ 23:23:24
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0