Ledig dag

Idag är man ledig, började på mitt sommarjobb igår, har fått anställning under hela sommaren på samma ställe som jag är timvikarie på annars, och det känns så bra. Äntligen får man komma ut i arbetslivet igen och få en riktig lön. Började med ett kvällspass mellan 15:30-21:30, mjukstart. Trivs som fisken i vattnet där. Och roligt att få träffa alla igen, ett sådant härligt gäng med både ordinarie personal och sommarvikarier. Kan det bli bättre? Som sagt, idag är jag ledig och Lotta och Ebba har varit och hälsat på. Vi tog en promenad så vovvarna fick bada och sedan tog vi och fikade och pratade en massa, vi har ju inte setts på 3 veckor, så det var en hel del att prata om :) Har även planterat blommor till amplarna på balkongen, så nu har jag blommor i alla krukor och amplar som jag ska ha. Nu är det sommar på riktigt :) Och så har jag bakat lite småkakor, tog och gjorde världens enklaste kolakakor. Receptet kommer jag dela med mig här på bloggen såklart.

Igår var det 3 år sedan våran älskade mamma somnade in för gott, saknar dig så otroligt mycket varje dag älskade mamma! Åkte till hennes grav igår med en bukett med lupiner och tände ett ljus. Efter jag åkte därifrån kände jag mig alldeles varm och en glädje spred sig i kroppen, kanske låter konstigt men jag tror att mamma skänkte mig energi och glädje så jag skulle orka med dagen. Hon finns nog där och hjälper mig mer än vad jag vet, älskade mamma!

Nu ska jag se sjukhuset sedan ta en dusch och sedan mysa ner mig i soffan och se på filmen walk the line, innan det är dags för att krypa ner i sängen. Imorgon kallar jobbet igen, har ett pass mellan 15:45-20:45 jobbar även på torsdag mellan 15:30-21:30 och fredag 7-15:45. Så nu under sommaren kommer nog inte blogg inläggen vara så täta, eftersom man jobbar och är ute så mycket man bara kan!

Kolakakor/snittar
2 msk ljus sirap
5 dl vetemjöl
200 gram margarin
2 dl socker
2 msk vaniljsocker
2 tsk bakpulver

Rör smär och socker poröst, tillsätt de andra ingredienserna. Arbeta ihop till en deg. Rulla fingertjocka längder och tryck ut på en plåt med bakplåtspapper eller gör som jag gjorde idag, rulla till små bollar och tryck ut dom lätt. Grädda i ca 10-12 min 175 grader. Om du vill ha snittar så snitta kakorna när dom är varma.



Kommentarer
Jenny

Mmmm lät ju super gott, ska jag nog göra idag, det regnar ju och är tråkigt =( Ha så skoj på jobbet =) Kram

2009-06-10 @ 09:48:55
URL: http://www.strombergjenny.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0