Norrut eller söderut?

Det slog mig imorse då jag satt och åt frukost på balkongen, att efter sommaren kanske man flyttar, antingen till Trollhättan eller Örnsköldsvik. Om jag nu kommer in på sjuksköterskeprogrammet på högskolan, vilket jag hoppas att jag gör. Det ska bli skönt att få flytta men endå är det skrämmande. Man har ju bott här i Hälsingland i hela sitt liv, alla nära och kära finns här, familjen. Hur ska man klara det? Kommer flyttlastet gå norrut eller söderut? I juli får jag veta vart jag och Freja kommer styra kosan.

Idag är det lite svalare väder, ca 23 grader varmt och lite kallare vindar men det är nästan bara skönt efter två dagar med tropisk hetta. I går när jag gick och la mig vid 23 tiden var det 22 grader varmt ute, helt otroligt! Sovit med båda fönstrerna öppen i natt.

Har även varit och hälsat på en nära vän till familjen idag, hennes make blev plötsligt sjuk förr, förra veckan. Det som inte ska hända, hände. Väldigt otäckt. Tog cykeln och åkte och hälsade på hon och lilla E, satt ute i solen och fikade ett tag. Tänker på er! ♥

Nu sitter jag här med dagens andra kaffekopp, blev så sugen på en kopp till. Ska snart ta och dammsuga av lite och torka bort allt frömjöl som ligger som ett lager på utemöblerna på balkongen, torkade både möbler och golv där igår, men är lika idag igen, ja jag vet att det inte är någon ide att torka av igen idag för det kommer vara samma visa imorrn, men det känns ju mycket fräschare. Tråkiga pollensäsong både för kropp och utemöbler :)

Ikväll blir det matjesill, potatis, gräddfil och hackad gräslök till middag, mums! Sen får det bli en promend med Freja och sen en bra film.

Ha en bra måndag allihop och en bra vecka ♥


Kommentarer
Lotta

Nej men skoja vilken GOD mat!! Har lagt det förslaget länge nu till familjen hihi. Men de vill inte spräcka traditionen innan midsommar så jag väntar snällt tills dess :) Åhhh ja men tänk, man vet ju ingenting, speciellt inte du som sökt fler skolor både norr och söderut ja och aldrig flyttat utanför Hälsingland. Ett väldigt stort steg kanske tas om du kommer in vilket jag också naturligtvis hoppas innerligt på :) Jag och Ebba håller verkligen tummar och tassar på att du kommer in för du är ju redan som en sjuksköterska, det skall bara stå på pappret också!



Hihi nemen det är klart det ser fräschare ut, men du är FÖR ambitiös när det gälelr städning. Man kan inte klaga på att du har dammråttor i din lägenhet iallafall :) Jättefint och fräscht och doftar namnam!



Hoppas du och freja haft en jättebra Måndag och ha en trevlig tisdag och heja att du skall till kiropraktorn imorn!



Kram från oss i Ödeborg. Nu saknar vi er! Planerar att åka nästa måndag, alltså om en vecka precis när du kommit hem från huvudstaden. ÅH hoppas du får så roligt i helgen!



Hahahaha vilket inlägg.. Det märks att vi inte pratat på ett tag :) Kram.

2009-06-02 @ 00:44:18
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0