Tisdag och sol

Imorse då man vaknade blev man förvånad, för vad var det som visade sig ute måtro? Jo om inte den underbara solen! Visst de är ingen värme, men man blir ju bara glad av att se solen. Slippa detta gråa trista väder ett tag. Fortfarande kalla vindar, och blåsigt MEN solen är framme till och från!

Idag har jag varit till frissan och blivit fin i håret igen, är så härligt att bli ompysslad och klippt. Jag har så tjockt hår så när det blir för långt och det uppklippta börjar växa, då blir håret alldeles för tungt så det går nästan inte göra någonting med det, så de är så härligt att få gå till frissan och bli av med lite hår. Efter besöket där åkte jag och pappa till Bollnäs, jag hade en tid hos min hjärtläkare kl 13:15. Tog EKG och blodtryck och träffade sedan läkaren min. Kom fram till att jag ska göra ett till arbets EKG, det innebär att man cyklar på en cykel och samtidigt är uppkopplad på EKG, för att se hur hjärtat arbetar då man anstränger sig, detta gjorde jag för ett par år sedan, så han tyckte att jag skulle göra om det nu igen. Sen ska jag få ha en liten dosa på mig ett slags EKG som man kan ha i 5-8 veckor, och när man får en hjärtrusning ska man trycka på en knapp som då skickar iväg ett EKG till sjukhuset på engång, på så vis fångar dom upp hjärtrusningen på EKG presic då det händer. Det känns jättebra att jag ska få göra allt detta, för efter 3 operationer och man inte är bra, utan har samma fel och äter medecin så uppskattar man allt dom gör. Dom vill ju inte göra en fjärde operation ännu eftersom jag är så pass ung och man kan skada hjärtat. För varje gång man gör denna operation och går in i hjärtat finns en risk att man kan skada det.


Efter läkarbesöket åkte jag och pappa och handlade allt till midsommar. Nu ska jag ta och fixa lite här hemma, ska dammsuga av lite (förbaskade regnväder som var tidigare gör att det blir som en sandlåda i hallen) slänga in en maskin med tvätt, dricka dagens första och enda kopp kaffe, gå och handla och sedan laga mat. Kvällen blir lugn, med en promenad och lite tv-tittande, imorgon ringer väckarklockan igen. Jobbet kallar efter 4 dagars ledighet. Jobbar imorgon 8-13:30 och torsdag 7-15:45, sedan åker man raka spåret hem, tar en dusch och åker upp till stugan för att vara där hela midsommarhelgen med hela familjen, det ska bli så kul. Å just ja, måste be en fin bön till vädergudarna att vi vill ha fint väder på midsommarafton :) Tror ni det hjälper? Äsch man kan ju alltid försöka *ler*


Så här fann jag Freja i sängen under täcket imorse då jag hade duschat. Letade henne innan jag såg något litet svart sticka ut där under täcket :) Min lilla sötis, har gjort sig en koja!




Kommentarer
Livet i byn

Så söt hon är, man kan riktigt se hur hon myser.



Skicka upp solen till oss, det är hemskt kallt och ruggigt här.



~Livet i byn

2009-06-16 @ 19:43:46
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Jenny

Haha så där gör Terry oxå när han får chansen att smita in i vårat sovrum! Dom är för härliga =) Ha en härlig midsommar (jag ber oxå en väderbön =)) I morgon far vi till stockholm, längtas så! Kram

2009-06-17 @ 10:58:50
URL: http://strombergjenny.blogspot.com
Livet i byn

Trevlig fortsatt midsommar, hoppas ni har haft lite varmare än oss!



~Livet i byn

2009-06-19 @ 21:59:15
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Maja/Cactusvit

Tack så mycket för din kommentar inne hos mig. Känns som att jag har börjat "landa" i beskedet och känner mig rätt hoppfull över att det här kommer att gå bra.



Vad obehagligt för dig med ett antal hjärtoperationer och att det fortfarande inte är helt ok. Hoppas dom kan orda till det så att du slipper leva med att hjärtat rusar.



En stor kram! /Maja

2009-06-20 @ 16:30:14
URL: http://cactusvit.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0