En heldag utomhus

Idag har jag passat Johannes, hela dagen lång. Vi har bakat bullar åt pappa och sedan varit ute hela dagen lång i det underbart soliga men lite blåsiga vinterväder det bjudits på idag. Johannes är en charmig och rolig 5 åring med många ideer och tankar och kommer alltid med så roliga kommentarer, så som idag då han förklarade för mig hur en tomtenisse ser ut. Det hela började med att jag frågade han om det var han som lämnat så söta spår i snön ute på pappas gräsmatta, han tittade på mig med en såndär är-du-knäpp-blick och sa sedan.
-Men Mia vem skulle de annars vara?
-Tomten kanske, svarade jag. Johannes funderade en liten stund och sa sedan.
-Mia, vet du inte att tomten har inte sådana där små fotspår.
-Ja men då kanske det är en utav hans nissar sa jag.
-Ja de tror jag också. Dom är ju lika långa som mig och har små fötter och röda luvor sa han och gestikulerade och visade medans han pratade. Och så sa han sedan.
-Och tomten han är ju lång, ungefär som farfar fast tjock och med stor mage och ganska långt skägg, ibland kan dom ha kort skägg.

Ja jag säger då det, dom är för härliga med alla sina tankar och kommentarer. Det känns att man varit utomhus idag, för kinderna hettar av solen och blåsten och huvudet och kroppen är sådär härligt, skönt trött. Ska nu ta och mysa ner mig i soffan och se på tv. Kommer nog somna tidigt ikväll =)



Kommentarer
Lotta

Åh men vilken härlig dag ni verkar haft :) härligt att vara sådär trött på kvällen och bara mysa framför tvn och njuta! hihi så skönt.



Hahahahaha ja men guuud så skön han är! Jag älskar barns spontanitet, öppenhet och kreativitet. Vart får de allt ifrån? :) Hehe. Barn är för underbara :)



Hoppas du och freja får en riktigt trevlig tisdagkväll och somnar som söta små lamm. Vi höres och synes på torsdag.

2009-03-24 @ 19:19:40
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0