Snygga tyger?!

Jag har äntligen fått tummen ur och lämnat in min symaskin (som jag ärvde efter min älskade mamma) på lagning och nu har jag målat upp massor av ideer på vad jag ska sy. En plan är ialf klar, tyget finns här redan. Ligger i garderoben och väntar på att symaskinen ska bli klar. Hittade ett jättefint tyg hemma hos pappa, vilket jag kommer ihåg att mamma skickade efter och tänkte sy gardiner av, men det blev aldrig så. Nu tänkte jag att jag skulle sy gardiner av de, till vardagsrummet. Tyger är tunt och fint och kommer passa så bra till sommaren.

Sen har jag planer på att sy lite nya kuddfodral, men nu kommer den stora frågan som jag hoppas någon vill och kan hjälpa mig med. Vart kan man få tag på snygga tyger som inte alls är för dyr på nätet? Har tittat på ellos hemsida men det var inget som föll mig i smaken. Så är det någon som har något bra tips så är jag väldigt tacksam för svar! Tänkte även köpa ett snyggt tyg som jag ska göra en tavla av.

Nu ska jag träna, ta en dusch och sen mysa ner mig i soffan och se på tv. Och sura över detta förbaskade snöväder...


Kommentarer
Anonym

kolla på stoffochstil.se

2009-03-10 @ 19:46:24
Mirre

Hejsan, tanken som slog mig direkt var ju jotex, de brukar ju ha 5m erbjudande och sådant ;) Om du ej ska köpa på nätet har ju Jysk bra priser också



kram

2009-03-10 @ 21:26:26
URL: http://www.mirrekex.se
Lotta

Åh vad roligt! Vad härligt att du nu lämnat in den. Är så roligt att sy ju :) Lämnade du in den i byn? Läre önska mig en symaskin eller spara ihop till en snart, det är ju ett måste! hihi och så roligt att sy sitt eget! Åh vilka idéer. Du får gärna lära mig olika typer av kuddfodral att sy. Vet tyvärr ingen bra tygsida över internet men säger till om jag råkar in på en ;).



Hahahahaha ja då skall vi göra Bollnäs osäkert :D Jaha du skall dit, kul då läre man se vart förmedlingen ligger där, har nämligen ingen aning. Har Jens smsat dig? Han ville gärna at vi kom förbi nåt tag :) Kan ju kanske passa på efter vi varit till bollnäs och ta med fika dit?



Nej men usch det förstår jag. Nu behöver det inte snöa mer! Nu är det ju fasen påväg att snart bli April, ingen snö skall det vara då inte. Vi i ödeborg har haft strålande sol idag och 7 plusgrader, helt underbart :) Pytte yttelite snö på marken kvar.



Hahahahaha snögubbar, oj! :P Sköningar! Naaaw, hoppas du och Freja får en trevlig vecka :)



Kram från oss i Ödeborg.

2009-03-11 @ 17:13:19
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Elin

Vad skönt att man inte är ensam om att längta efter våren. Härligt med sommargardiner :)

2009-03-12 @ 09:45:47
URL: http://elinstorm.blogg.se/
Marie

Hejsan! Kul att du tittade in till mig. Du undrade om ett objektiv till din kamera. Det beror vad du vill ha, ett vanligt objetiv eller macro eller lång zommare så att säga. Är det valiga bilder du vill ta till vardags så finns det en massa ute på marknaden. Canon har en massa fina och till bra pris och du kan även ha andra märken om di vill ha det, jag har en sigma 70-300 mm som är ok men den är kanske ändå inte det bästa men ändå har jag lyckats få fina bilder med den. Ha det gott och vilken fin sida du har. Mvh Marie

2009-03-12 @ 18:57:04
URL: http://mittalltingenting.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0