Takdropp, solsken...

Helgen har varit helt underbar. Med solsken, värme och takdropp! Våren är på väg (?) hoppas jag!

Lördagen jobbade jag 7-12:30, ett helt perfekt pass, tog en dusch då jag kom hem och gick sedan till pappa, där han bjöd på fika ute i solen, satt ett tag och läste och bara njöt, innan det var dags att gå in och se på bandymatchen på tv mellan Edsbyn-Sirius, vilket Edsbyn vann och är åter i SM-final på lördag, heja! Efter matchen satte vi oss till bords och åt en underbart god maträtt som pappa gjorde för första gången, han hade hittat ett recept i en tidning som han ville prova och det var supergott och annorlunda. Sen såg vi såklart finalen i melodifestivalen, vilket jag personligen inte tycker att rätt låt vann, det fanns så många andra bra låtar som skulle fått en chans istl, visst är vinnarlåten okej men inte min favorit. Bara att hoppas att det kommer gå bra i maj i Moskva, kanske att det gör det för att den är så pass annorlunda, vi får hålla tummarna.

Söndagen vaknade man efter en skön sovmorgon och med strålande solsken ute, åt frukost och gick direkt bort till pappa för att sitta ute i solen och mysa. Tog även en promenad med Freja innan det åter var dags att åka och jobba 15:45-20:45. Så roligt att få jobba, jag trivs kanonbra där!

Och nu är vi här på en ny vecka igen. Vädret är okej idag, ingen sol men plusgrader. Har nyss kommit hem från en långpromenad med Freja, halva promenaden på vägen och halva i skogen, en mysig promenadsträcka att gå och ett stort plus var ju att man äntligen kan gå i gympaskorna, det var en underbar känsla.

Nu ska jag ta och dricka lite kaffe och läsa lite bloggar. Sen måste jag plugga matte.


Ha en trevlig vecka allihop!


Kommentarer
Emma

hej :)

har en te tävling

va gärna med :D

http://enlitentax.blogg.se/2009/march/te-tavling.html

2009-03-16 @ 13:54:55
URL: http://enlitentax.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0