Vår i mina tankar

Om man tittar ut genom fönstret nu så känns det som att våren aldrig kommer komma detta året, för ute snöar(!) det. Snö nu, jag som trodde att våren var på väg. Vi har ju haft otroliga dagar med plusgrader och solsken, töväder och takdropp och vårkänslorna började infinna sig. Men ack så fel man hade, för nu faller det stora flingor från skyn. En positiv sak med det hela är ialf att det är blötsnö, så det syns knappt på marken. Men ialf, vi vill ju inte ha någon mer snö nu. För i våra tankar har nu dom senaste dagarna funnits vårkläder, lättare skor, njuta av solen på balkongen med en bra bok, sätta ut vårblommor, höra ännu mera takdropp, bar mark.... ja jag kan fortsätta ett bra tag, men men det är bara att gilla läget och vänta ytterligare ett tag innan vi har våren här på riktigt..! Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge som man säger...

Dagen har varit väldigt lugn, så som en söndag ska vara tycker jag. Har inte alls gjort så mycket, dammsugit bort gruset som släpas in, gått en promenad, läst, tittat på film, lagat mat. Nu funderar jag på att ta ett fotbad och sedan koka mig en kopp kaffe och mysa ner mig i soffan under filten med tända ljus och se på tv resten av kvällen och sura över vädret. Kl 21 är det Beckfilm som gäller.

Ha en fortsatt trevlig söndag allesammans! ♥


Kommentarer
Jenny

Ja fy, vart tog våren vägen??? Nu har jag lagt upp bild på hur bänkskivan blev =) Ha en bra söndag! kram

2009-03-23 @ 10:28:45
URL: http://www.strombergjenny.blogspot.com
Evelina

Jag känner som dig, vart tog våren vägen?

2009-03-23 @ 11:17:18
URL: http://evelinacharlottajonsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0