En doft av sommar

Vilken underbar helg det varit med rekordvärme. I fredagskväll kom Jonte och Malin hem, kom till pappa vid 21 tiden. Vi satt uppe och pratade ett bra tag. Lördagmorgon vaknade man kl 8 till strålande solsken från en klarblå himmel och redan 23 grader varmt. Jag och Freja gick direkt bort till pappa, där vi alla satt ute och avnjöt en god frukost. Resten av dagen spenderades utomhus, solade och läste och pratade. Termometern visade hela 28 grader i skuggan. Framåt kvällen tog jag en promenad så Freja fick bada och sen åt vi en god middag och tittade på finalen i robinson.

Idag vaknade man åter till strålande solsken och rekordvärme, suttit ute i solen nästan hela dagen och solat och bara njutit av det härliga vädret. Tog även en tur på vespan till mammas grav med morsdags blommor, plockade sommarblomster på pappas gård, tog även med mig en bukett med syrener och en liten bukett med liljekonvaljer med mig hem, så nu doftar det ljuvligt gott i hela lägenheten.

Sitter nu i soffan, med balkongdörren helt öppen. Ute är det 23 grader varmt och fåglarna kvittrar, ska titta klart på galan "Rädda mammorna"  och sen gå ut med Freja innan jag hoppar i säng och läser en stund. Man blir rätt trött av värmen, är liksom inte van än.

Hoppas ni alla haft en varm, solig och mysig helg!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0