Kvällspromenad

Kan vädergudarna hört min bön tidigare idag angående bättre och varmare väder? Nu skiner solen, blåsten har avtagit och det är underbart härligt ute igen, satt i soffan och slö tittade på tv4 nyheterna men när man tittade ut och såg detta väder kunde jag bara inte sitta inne längre. Tog med mig Freja och stavarna och tog en 40 min lång kvällspromenad med stavarna. Luften var alldeles klar efter regnet som föll tidigare, man kunde känna lite ljumma vindar, solen strålade och fåglarna kvittrade överallt. Jag kom på mig själv med att gå och nynna på en glad låt och le. Visst blir man glad bara solen tittar fram och då fåglarna kvittrar.

Nu har jag nyss tagit en dusch, la även en ansiktsmask. Ska ta och krypa ner i sängen nu och titta på film. Imorgon väntar storstädning hos min 93 åriga farfar en riktig krutgubbe. Pappa tar med honom och fikakorgen och åker till stugan och spenderar sin dag där så jag får städa ifred :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0