Loppis och lördagsmys

Idag har jag hjälp Nettan på loppisen som hölls här på paviljongen mellan 10-16. Nettan stod och sålde oriflame, det var rätt mycket folk och mycket intressanta och fina saker att titta på, tyvärr så fyndade jag inget från dom andra borden, men var rätt sugen på att köpa en omålad liten träskål som det stod carpe diem på. Jag stod där mellan 10 och 13:30. Cyklade hemåt i dugg regnet och tog sedan en varm dusch. Vädret tycks inte vilja bestämma sig riktig hur det vill vara idag, ena stunden är det strålande solsken och jättevarmt och sen kommer det en kort regnskur och åska och sen strålar solen igen, sammanlagt har det varit 4 st korta regnskurar idag, mycket konstigt väder må jag säga. Men just nu skiner solen igen, ska strax värma mat (hemmagjord räkpaj) och sätta mig i kvälls solen på balkongen, lördagsmys i massor!

Igår var jag, pappa och Monica ner till Anders, Anna, Alfred och lilla Viola och hälsade på. Vi fikade, åt god mat, jag och Alfred läste bok och lekte i sandlådan och myste med lilla underbart söta Viola. Hon är så liten och söt, som en liten docka. Kom hem vid 20:30 tiden, tittade på en film, sedan somnade jag på engång. Så trött!

Näe nu kurrar min mage alldeles för mycket, måste värma mat! Ha en mysig och trevlig lördagskväll allesammans. Och hoppas att ni haft det soligt och fint idag!


Lilla Viola sover sött. 17 dagar gammal.


Alfred 2,5 år på väg in i sin nya lekstuga som farfar snickrat. När jag frågade vad den skulle få för färg, sa han
- Den ska vara grön, eller gul eller röd eller lila och så log han. Gofisen :)



Snart blommar syrenbuskarna, ljuvligt!




Kommentarer
Lotta

Vad söt lilla Viola är och lilla charmiga Alfred hihi! vad roligt :) Jaså så ni har haft åska i Hälsingland.. Där ser man. Ännu har det inte kommit några knallar här.



Undra vad du och Freja har för er denna söndag? :) Simon tuffar upp till byn idag, lite tomt utan honom ett tag. Hoppas ni får en mysig söndagkväll :) Nu strax skall det lagas mat!

2009-05-24 @ 17:14:18
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

Meen vilken fin blogg du gjort igen!! Verkligen supermysig må jag säga.



Nemen vad säger du? Usch då! Fy vad sådant tar energi från en.. Vad tråkigt att höra.



Ja precis, hoppas du kommer in där du vill helst :) Jag hoppas du såklart kommer in i Trollhättan hihi. Skulle vara tomt utan dig. Hoppas du och Freja haft en mysig söndag, och hoppas det går bra för den nära vännen. Aldrig roligt om det slutar illa. Usch!



Godnatt och hälsa Freja gofisa :) Saknar er!



Kram kram från oss i Ödeborg

2009-05-25 @ 00:27:48
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Foto i Norr - Marie

Hejsan Mia! Du undrade om objekiv till din Canon EOS 400D och det finns en djungel av dom men det beror på också hur mycket du vill betala för ett. Gillar du att det står Canon på dina objektiv är deras 60 mm eller 100 mm bra val för blandad macrofoto, gillar du bästa prestanda per satsad krona kan Sigmas 70 mm eller Tamrons 90mm vara bra val.Kika in dom tex Cyberfoto eller annan sida. Ha en fin dag!

2009-05-25 @ 06:23:13
URL: http://fotoinorr.blogg.se/
Foto i Norr - Marie

Ja du kan väl höra av dig sen då i fall det blir något köp av något objektiv kul och höra vad det blev. Ha en fin dag och tack för dina rader. ;)

2009-05-25 @ 14:37:50
URL: http://fotoinorr.blogg.se/
Sofie/Syssla

Fina bilder du bjuder på som vanligt :) Mysigt med loppis och söta barn!



Kram, Sofie

2009-05-25 @ 14:46:47
URL: http://syssla.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0