Det första ljuset tänds

Söndag och första advent och även min födelsedag. Så idag blev man ett år äldre nämligen 27 år. Gårdagen var jättetrevlig, som jag skrev i tidigare inlägget så var familjen här och firade mig och senare på kvällen var det fest och krogbesök med uppträdande av Björn Rosenström. Och kvällen var väldigt lyckad, med mycke folk och trevligt umgänge med kompisar. Kom hem med nattbussen strax efter kl 3. Stupade rejält trött i säng på engång. Vaknade vid 8 imorse, men lyckades somna om och vakna 10:20 igen :) Skönt med sovmorgon.

Åt en lyxig födelsedagsfrukost framför nyhetsmorgon och tände det första ljuset i advents ljusstaken. Mysigt! Eftersom Freja varit hos pappa hela helgen, så fick det bli en promenad ensam, uppfriskande. Efter promenaden kokade jag en kopp kaffe och satte mig i soffan för att kika i en jultidning som jag köpte tidigare under veckan, som var med aftonbladet. Och blev så inspirerad av allt julpynt att jag bara måsta pynta här hemma. Gick ner till förrådet och tog upp lådan med tomtar, så nu är det verkligen jul här hemma. Nu väntar jag bara på att stora snöflingor ska falla sådär vackert från himlen och göra det riktigt juligt ute. Har även bjudits på middag idag och fått massor av gratulationer av mina gulliga vänner på facebook! :)

Nu får det bli en lugn fortsättning på denna söndag och första advent. Ska titta på en film innan det är dags för att krypa i säng och sova. Imorgon är det dags för ett besök hos min hjärtläkare och sen fika på stan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0