Vaccination

Idag har jag varit iväg och vaccinerat mig mot svininfluensan, eftersom jag är i riskgruppen på grund av mitt hjärtfel. Det gick bra men har ont i armen nu, väldigt öm. Hoppas bara nu att man slipper biverkningarna så som feber och frossa bara. Har velat fram och tillbaks om detta, ska man vaccinera sig eller inte. Man har ju läst så mycket om detta och blir liksom lite tveksam, men eftersom man nu är i riskgruppen så bestämde jag mig endå tillsist att ta sprutan.


Har alldeles nyss satt mig i soffan med datan i knät och tv:n på i bakgrunden, en sovande och nöjd tax brevid sig och värmeljus som lyser mysigt lite varstans i min lägenhet. Ett måste såhär på höst/vintern. Fullt upp på kvällarna då man kommer hem, man märker hur mycket tid man hade då man bara var hemma om dagarna, det var nästan så att man tyckte att kvällarna var för långa ibland, men nu tycker man att man knappt hinner göra nått innan det är dags att krypa till sängs och få några timmars sömn. Det ska bli skönt med helg imorgon ialf känner jag, man uppskattar helgerna mycke mera nu då man jobbar varenda dag. Imorgonkväll kommer Jonte och Malin hem en sväng och sover hos pappa, eftersom dom på lördagsmorgonen åka till Malins föräldrar för att överaska henne på hennes födelsedag, med spa och middag. Så fredagskvällen kommer spenderas hos pappa och så ska jag även träna efter jobbet. Resten av helgen har jag inget inplanerat, bara en myshelg!

Nu ska jag dricka en kopp te och äta en clementin och titta på SOS gute och lyxfällan.


Kommentarer
Lotta

Eller hur, tiden bara springer iväg när man har jobb/plugg på dagarna. Man tar verkligen varapå kvällar och speciellt helger. De är underbara!



Hoppas ni har en mysig kväll och får en härlig helg :) Kram Lotta, Simon och Ebba

2009-11-12 @ 21:42:04
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0