1 oktober och den första frosten

Då har vi vänt blad i almenackan igen och välkomnar oktober månad, för mig den riktiga höstmånande. Nu är det verkligen höst och det finns ingen återvändo till sommarens varma dagar. Nu har vi en vacker och mysig höst att se framemot och en mysig vinter, med lagomt med snö förhoppningsvis.

Imorse då vi steg upp kl 8 och skulle ta våran obligatoriska morgonpromenad kunde man skymta en vit gräsmatta utanför fönstret, den första frosten. Graderna visade -3,4 grader. Bara att ta på sig vantarna och gå ut. Någon som inte riktigt uppskattade denna förändring i vädret var Freja, nosade lite i gräset här alldeles utanför dörren och lyfte på tassarna och tittade på mig med sin söta blick som verkade säga, men matte måste jag gå ut i detta?! Dom är för söta!

Nu ska jag dricka upp mitt te och sedan fortsätta att måla, idag blir det en pall och trösklarna som ska bli vita. Igår fick väggarna i köket bli vita och fina, vilken skillnad det blir med lite vit färg, allt ser så mycket fräschare ut då!

Hoppas ni alla får en riktig mysig och trevlig torsdag denna 1:a oktober.






Kommentarer
Lotta

Vilket mysigt blogginlägg! man log när man läste detta :) Mysigt med höst och minusgrader faktiskt! Mysigt att trä på vantarna och känna en frisk luft utanför och fin frost på växtligheten.



Hoppas det går bra med målandet. Måste komma och hälsa på och se hur fint du gjort! :) Hoppas ni får en fortsatt trevlig torsdag!

2009-10-01 @ 12:38:01
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0