En sockerbagare, han bor i staden..

Då var måndagen åter här igen och helgen är förbi. Hur kan veckorna rusa förbi en ibland? Känns som man inte riktigt hinner med. Snart har oktober månad gått, och november står för dörren.

Igår bakade jag nästan hela dagen, det var en riktig bagarstuga här, med mjöl överallt till och med på Frejas huvud, hmm hur kan det komma sig? Nyfiken tax kanske, som ska vara med :) Ialf så bakade jag bröd till mig själv och så kolakakor och sockerkaka med vaniljkräm till pappa, som fyllde år igår. Ska bjuda på fika senare denna vecka. Det doftade gudomligt gott här hemma igår kan jag lova.

Idag är det mulet väder och ca 6 grader, riktigt ruggigt höstväder. Solens strålar försöker pressa sig förbi molnen, men lyckas inte helt, så det var mössa och vantar som gällde på morgonpromenaden imorse, efter den uppfriskande promenaden tog jag och småstädade och fixade lite här hemma, poppandes P3. Nu ska jag snart äta en lättare lunch, innan man ska iväg och träna. Kvällen blir lugn, med tvmys och en kopp te.

Hoppas ni alla haft en toppenmysig helg, där ni laddad batterierna för en ny arbetsvecka!










Kommentarer
Lotta

Hehe Freja då! :D Mjöl på huvudet, hmm. Mums vad gott det låter. Läre baka, det är ju så gott!! Så din far har fyllt år, grattis i efterskott :) Och nu är det inte långt till du fyller år! Läre fira dig i förskott när du är här.



Åhh om du åker förbi Bollnäs så får du GÄRNA köpa det gröna teet. Jag skickar pengar till dig direkt!! Muums.



Hoppas träningen gick bra idag :) Ha en supertrevlig kväll!

2009-10-12 @ 17:18:25
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0