En lugn söndag

Helgen har nu kommit till sin sista dag och imorgon väntar en ny vecka med nya äventyr och även dom sista dagarna i september innan vi byter blad i almenackan och vi välkomnar oktober månad. Då är verkligen hösten här tycker jag.

Idag har det inte hänt så mycket, så som söndagar ska vara. Sovmorgon, promenad i det blåsiga vädret som det bjudits på idag, varit iväg och handlat, duschat och lagat mat. Nu hamnade jag här i soffan, tittar på top model och sedan ensam mamma söker. Sen får det nog bli sängen och läsa ett tag, klockan ringer tidigt imorgonbitti.

Igår var vi ju som sagt på dop och det var jättefint. Lilla Viola var så duktig genom hela dopet så snäll och tyst och lugn. Hon är söt som en liten docka, man kan inte titta sig mätt på henne. Alfred var också jätteduktig, lugn och snäll i kyrkan, stod där framme hela dopet alldeles tyst. Han är så charmig och go. Lillgammal. Fasters lilla gofis. Efteråt bjöds det på smörgåstårta och fika. Var hemma igen vid 17 tiden. Åt middag och tog sen en promenad med Freja, resten av kvällen tillbringades i soffan, en riktig myslördag med tända ljus, film och popcorn.

Nu ska jag ta och skala mig en apelsin och fortsätta titta på top model. Hoppas ni alla haft en bra helg.



Kommentarer
Jenny

Ja gud vad härligt det är med hösten! Nu ska jag ta en promenad, sedan blir det jobba av =) Ha en bra dag. Kram

2009-09-28 @ 09:32:11
URL: http://strombergjenny.blogspot.com
Lotta

Nemen vad söta barn är! Åhhh helt underbara ju. Så det blåste i Hälsingland också, här med. Typ blåste av vägen haha!



Ringer dig senare idag :) Hoppas ni ha en trevlig måndag! Höres sen.

2009-09-28 @ 09:58:19
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0