Vilket drömhus!

Nu är man åter hemma i Hälsingland igen efter 3 dagar hos Jonte och Malin och deras nya hus i Knivsta. Åh jösses säger jag då bara, vilket otroligt fint hus. Man har ju bara sett det på bild tidigare men kan ju säga att det var helt annorlunda att få se det i verkligheten, jag trivdes direkt skulle inte ha nå problem med att flytta in där :) Dom flyttade in i lördags, så jag var ner och hjälpte till att packa upp och hjälpa till att städa ur lägenheten.

Söndag kom jag till Uppsala vid 13:10. Då hämtade Jonte och Malin mig direkt och vi åkte först hem med de nya sofforna från EM till deras hus och sedan tog vi en sväng till Ikea där det shoppades så det stod härliga till :) Mycket snygga möbler och småplock blev det till huset. Åt även en sen lunch där innan vi åkte hem till huset. Där packade vi upp en del och åt en god middag och drack gott rosevin. Gick och la oss vid 22 tiden, jättetrötta!

Måndag åkte Jonte och jobbade och jag och Malin åkte till lägenheten för att hjälpas åt och städa ur den, blev även ett besök i Sigtuna, där vi åt en supergod lunch. När vi kom hem till huset började vi packa upp en del. Tänk vad saker man har. Men det var bara kul att få komma ner och hjälpa dom att komma i ordning. Då Jonte kom hem från jobbet strax efter 16 åt vi lasange och sen var det dags att skruva ihop en del möbler som inhandlades på ikea. Kom i säng vid 22:30.

Tisdag åkte Jonte och jobbade och jag och Malin började med att sätta upp gardiner innan vi åt frukost och bar iväg till Plantagen och Blomsterlandet för att köpa blommor och krukor, hittade en hel del snyggt. Väl hemma igen var det dags att packa upp en del porslin. Vid 17:55 var det dags att sätta sig på bussen igen för att åka hem till Hälsingland igen, kändes tråkigt hade kunnat stanna nåra dagar till. Men vi bestämde att jag ska komma ner i början av december då vi ska gå på julmarknad inne i stan, det ser jag verkligen framemot och så ska det bli så kul att se hur det ser ut i huset då allt är klart. Kommer att dyka upp bilder på min blogg då :)

Har nyss kommit hem från en härlig och uppfriskande kvällspromenad med Freja, där hon fick springa fritt nästan hela promenaden, hon ligger och sover brevid mig nu. Ska ta en dusch nu och sedan krypa upp i soffan, värma en kopp te, äta lite mörk choklad och se på Idol.



Kommentarer
Lotta

Oj vilka effektiva dagar ni verkar ha haft :) Jätterligt! Åhh vad roligt det måste vara att shoppa möbler, blommor och grejer till sitt nya hus!! En dag är det vår tur maria hihi :D Dit längtas man!



Hoppas ni får en trevlig mysig kväll :) Hälsa Freja söt nöt ;)

2009-09-23 @ 19:58:58
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0