Måndag och jobb igen

Då var helgen förbi och måndagen är här igen. Helgen har ialf varit jättebra, lugn och mysig. Laddat batterierna inför dom 2 sista veckorna man har kvar att jobba. Jobbar ikväll ett kort pass bara mellan 15:45-20:45 sen ons-fre-lör (delad tur) och sön och sedan nästa vecka blir det tis-ons-tors-fre och lör, sen får man ledig 1 dag innan skolan drar igång igen, vilket känns jättebra. Ska bli skönt att få gå tillbaks till den vardagen igen, skolan!

Idag är det regnväder här i Hälsingland och temperaturen visar 20,4 grader. Klibbig och fuktig luft, men augusti brukar vara så tycker jag. Vaknade 7:30 imorse och gick upp med detsamma och möttes av regnväder, men trotsade det och gick en liten runda med Freja. Båda uppskattade att komma in igen. Freja kröp upp i soffan och fick filten på sig och jag gjorde iordning frukost och myste framför nyhetsmorgon. Sen har jag spenderat en hel del av min tid i telefon, ringt en massa ärenden. Kan bara säga, att jag HATAR telefonköer! Men nu så är alla telefonsamtal som skulle ringas avklarade och jag ska sätta mig i soffan och läsa med en kopp kaffe som sällskap. Freja åkte till stugan nu med pappa, eftersom jag jobbar så mycket så får hon följa med dig och vara där med dom och vovvarna tills söndag. Saknar henne redan, min lilla stumpa!

Hoppas ni alla får en riktigt fin vecka. Kram på er.



Igår planterade jag ner en rosa mårbacka stickling i kruka. Fick 2 st sticklingar på posten av en vän tidigare i sommar. Detta är mina absoluta favorit perlagoner, dom är ju bara för fina! Å så har min vita rosenperlagon som står i köksfönstret börjat blomma igen :-)





Kommentarer
Catrin

Tyckte inte om pelargoner tidigare, men jag har börjat gilla dem mer och mer...

2010-08-11 @ 10:09:21
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0