Hej mitt vinterland...

Ja det kan man lungt säga, oj vad det snöar! Det rent ut sagt vräker ner utanför vårt fönster med stora flingor och så har det gjort enda sedan vi steg upp kl 7:30 imorse. Det verkar aldrig ge med sig! Men jag tycker att det är mysigt, julstämning på hög nivå. Imorse då man steg upp så möttes man även av två fina vita amaryllis blommor som slagit ut, är så vackra. Står nu i mitt vardagsrumsfönster.

Idag har jag mest varit inomhus, förutom snövädret så är det kallt ute, -15 grader. Har bakat muffins idag och tvättat mellan 11-16 och där emellan har jag suttit i soffan och läst i boken. En mysdag. Nu sitter man här i soffan med en snarkande och sovande tax brevid sig och julmusik i bakgrunden. Granen står där och lyser så vackert och hyacinterna sprider en underbar doft här hemma. Julmys ♥ Ikväll ska jag se på Jul med Ernst och den andra delen i Morden i Sandhamn, som jag tyckte var väldigt bra, har även läst en utav hennes böcker. Svenska deckare går hem hos mig. Älskar Wallander och Beck filmerna. Och så är jag ju inne i en deckarperiod då det gäller böcker med, riktigt slukar deckare efter deckare :-) Fast just nu bröt jag av med en verklighetsbaserad bok som heter 14 år till salu. Riktigt ryslig och hemsk bok men bra, så har ni ej läst den så kan jag rekommendera. Man blir verkligen tagen av hennes berättelse, det är så tårarna letar sig fram.

Ha nu en riktigt mysig tisdagskväll i snöyran och ta det lungt nu såhär dagarna före jul. Stressa inte, utan njut! Och ska ni bege er ut på vägarna, så kör försiktigt! Kram på er



Amaryllis är en fin julblomma. Och den ska vara vit för att falla mig i smaken :-)






Kanske syns dåligt, har fotat genom fönstret. Men såhär har det ialf sett ut hela dagen.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0