Jul, jul strålande jul..

Godkväll på er! Härligt med fredag och helg och för min del så är det första dagen på 3 veckors jullov. Känns UNDERBART. Igår och idag har det snöat hela dagen lång, stora mysiga flingor faller utanför mitt fönster. Och här inne hos mig blandas en doft av nystädat, hyacint och julgran. Julstämningen är på topp!

Igår hade vi som sagt seminarium på socialpsykologi och det gick jättebra. Efter det var vi ett gäng i klassen som gick ut och åt lunch tillsammans, trevligt. Hade även julavslutning med hela klassen och lärarna med gott julfika. När jag kom hem klädde jag julgranen och tog sedan en promenad med Freja i det underbara, milda vädret (bara -4 grader) Idag har jag storstädat här hemma och även varit ute på en långpromenad med Freja, vi måste passa på då graderna idag var nere på -1,6. Var så härligt att mötas av denna luft efter alla dessa veckor med kallgrader. Man riktigt njöt av promenaden. Kände hur jag fylldes av glädje och energi. Nu sitter jag här i soffan och njuter av mitt fina hem som är julfint. Ska koka mig en kopp kaffe och mysa hela kvällen lång med en bra film. Och innan jag lägger mig åker en tjälknöl in i ugn som kommer bli morgondagens middag. Gott!

Önskar er alla en riktigt mysig och trevlig helg. Kram på er.



Årets julgran. Sprider en härlig doft här hemma.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0