Lite tidsfördriv

Nämn något som gjorde dig glad igår: att jag äntligen fick köket målat.
Vad gjorde du kl 08 imorse: hade presic vaknat, sov till 7:40 idag.
Vad gjorde du för 15 min sedan: drack en kopp kaffe och kollade facebook.
Det sista du sa högt: hej då ses på lördag (pratade med pappa)
Det senaste någon sa till dig: ja de gör vi, höres mer imorrnkväll med.
Vad har du druckit idag: 2 koppar kaffe och vatten.
Vad var det senaste du åt: kålpudding, potatis, lingonsylt och en hårdmacka.
Vad var det senaste du köpte: yoghurt och frukt.
Vad är det för färg på din ytterdörr: ful träfärgad (tråkiga lägenhetsdörrar)
Vad är det för väder hos dig nu: det snöar och är -1,8 grader.
Godaste glassmaken: hallonyoghurt glass, mums! 
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: jo visst kan de hända :-)
Sover du tungt: ja ibland.
Drömmer du mardrömmar: det händer ibland, senast var i helgen.
Trivs du med ditt jobb: har ju inget fast jobb utan bara timvik inom äldreomsorgen och där trivs jag. 
Favoritklädsel: är jag bara hemma så är det skönt att gå omkring i mysbrallor, annars är det leggings, långa koftor. 
Favoritlåt just nu: oj vad svårt då, finns ju så mycket bra låtar nu ju, kan inte välja en.
Vad ser du om du tittar till höger: freja som sover i sin korg.
Vad gör dig glad just nu: att Jonte (yngsta brorsan) kommer hem ihelgen, ska bli så kul att träffa han igen. Var ett tag sen man såg han.
Vad ska du göra härnäst: städa och handla på ica.
Höger eller vänsterhänt: höger.
Humör just nu: lite småtrött men glad.
Favoritgodis: choklad såklart :-)
Kläder just nu: svarta mysbrallor och en vit tröja.
Sommarplaner: sommarjobba, vara uppe i stugan, umgås med familj och vänner, ett besök till Stockholm, sen så har jag inget mer inplanerat än :-)
Hur många kuddar sover du med: 2 st.
Spelar du något instrument: näpp.
Morgon eller nattmänniska: både och.
Vad är viktigast för dig: familjen och vännerna. 
Är du kittlig: haha ja.
Snarkar du: tror inte det.
Stjärntecken: skytt.
Äckligaste insekten: helt klart SPINDLAR!! 
Längtar du mest efter just nu: våren och sommaren.

Idag har jag varit hos pappa och Monica och hjälp han att baka matbröd. Gjorde frukostfrallor och grovlimpa med lingonsylt i. Och självklart skulle jag bränna mig då jag tog ut den första plåten ur ugnen. Aj som faaaaaan va ont det gjorde. Kommer bli ett fint brännmärke sen. Sitter där som ett fint minne.

Nu ska jag ta och städa och sedan gå och storhandla. Hoppas ni alla har en trevlig torsdag! Och tack för alla fina kommentarer man får, ni är för gulliga ♥


Kommentarer
Lotta

Kul lista :) Hahahahahahahaha jag tror jag döööör av skratt. "Aj som faaaaaaaaaan vad ont det gjorde" "Sitter där som ett fint minne". Hahahaha! Du ser det positiva i allt du ;) Hihi.



Vad bra att du håller med mig Maria :) haha!



Hehe men vilken tur att du ringde din far om bra tips :) ens föräldrar har ALLTID bra tips! De är bäst helt enkelt :) Haha nemen usch, det fårstår jag verkligen att du har idag. Stå sådär och dra av den typ vid taket.. Vad kul att det iallfall blev fint efter allt slit med bården hihi! nyfiken som bare den. Hahaha men det är väl typsikt? Bara för att man är trött när man lägger sig lite tidigare men endå inte somnar. Hm..



Låter som en härlig dag :) Du får lära mig baka gott matbröd, vill kunna det!



Ouja det var SÅÅÅÅ skönt :) Japp kolla blogginlägget så får du se lite fynd från överby :) Simon köpte även en tröja på H&M och annat smått och gott. Grymt glad för min förskottspresent från Simon!!



Imorgon skall vi åka till Ödeborg och stanna där över helgen. Vad skall du och Freja göra? Vad roligt att bror din kommer i helgen :) stannar han till söndag? Hur känns det att börja plugga på måndag? :)



Hoppas ni haft en supermysig torsdagkväll! :) Tack! Kraaaaam från oss i Trollhättan

2010-02-04 @ 22:55:24
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0