-27 grader

Idag visade termometern -27 grader på morgonen. Usch! Alldeles för kallt för min smak. Likaså tyckte Freja, så det blev en kort morgonpromenad där hon gjorde sina behov illa kvickt och tyckte sedan att det var dags att vänta hemåt och in i värmen. Förkylningen börjar ge med sig (tror jag) hostan sitter kvar men nästäppan börjar släppa. Får ta cocillana och kurera sig med mycke c-vitaminer så kanske man är piggare till helgen. Blir ju så rastlös av att vara sjuk länge, fast just nu så kanske det inte spelar så stor roll då det ialf är såhär kallt ute. Man kan ju inte ta en långpromenad, vilket jag längtar till! Likaså att börja träna igen, känner att min kropp saknar och behöver det nu. Så nu tycker jag att denna förkylning ska flytta från min kropp, tack!

Blev för rastlös efter frukosten imorse (efter dagar av vila) så jag storstädade toan och dammade lister och allt i vardagsrummet. Jaja jag vet att doktorns order var vila. Fast jag känner nu att orken inte riktigt har infunnit sig ännu, så nu ska jag ta det lungt resten av dagen/kvällen. Ska läsa lite, kolla på film och bara mysa.

Ha en bra onsdag allihop!




Kommentarer
Lotta

Haha råkade skriva min kommentar i min blogg när jag svarade på att du tittat på samma gardiner. Haha vi har bra smak Maria alltså ;) vad lustigt att du just kollat på EXAKT samma. De är jättefina båda två! Svårt att välja..



Ja nu får förkylningen bege sig det hållre jag med om. Sa doktorn att man skulle vila? Vad sa han mer? meh jag som trodde det bara var lite hosta och inget annat. Den håller på att gå bort för mig nu :)



Hoppas myskvällen blir mysig för er :) Brr vad kallt ni har nu!!

2010-01-06 @ 17:25:44
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Sofie

Inlägget kunde lika gärna vara skrivet av mig! Skönt att det börjat ge med sig för dig med. Det är ju så gudars trist att vara sjuk, man börjar tillsist nästan klättra på väggarna... Längtar också efter promenader och träning, bara få röra på sig litegrann! Ska visst bli varmare ute snart så då får man väl köra hårt och ta igen allt man legat still när man varit sjuk :)



Kram!

2010-01-07 @ 18:45:42
URL: http://syssla.blogspot.com
Lotta

Tack! Hihi ja såklart söta "murklan" ska vara med, ni är ju en stor del av oss :) Vilka sköna ord du använder Maria! haha. Vad skönt att få klippa sig och sitta hos frisören, åhh. Läre boka jag med snart!



Tack, hoppas ni har en superbra dag! :) Kram



2010-01-08 @ 10:22:34
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Linaa den pinan

mysigt:)

2010-01-12 @ 09:27:43
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0